Igår så fick jag mitt impulsköp, vilket var ett par GAS Alpha 6925X, vilket är ett par 6x9 högtalare. Kom över dom för såpass liten summa så kunde köpa dom utan att det gjorde någon skillnad på ekonomin Var helt oanvända i kartong så varför inte? Kikade runt lite på vart jag skulle sätta dom och bestämde mig tillslut för att sätta dom i en sidopanel i skåpet, passande bredvid GAS basen. Kopplade in dom snabbt till slutsteget som driver basen (vilket är under dimensionerat till basen men rätt lagom för högtalarna). Aja, Fredrik kom och hjälpte mig så fick 2st hål i sidopanelen, sen var det bara ljudisolera innanför panelen och slänga på panelen med högtalarna. Är faktiskt rätt fascinerad över hur bra ljudet var!
Bilderna kanske inte är i samma klass som vanligt men rev bara av några foton under gången
Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten! Insta @ HAST
Ser bra ut! Har ett par likadana 6x9or, tyckte inte de lät bra alls så använder de dock inte längre. Fast mina spelade open air
Tackar! Asså? Tycker det låter riktigt bra, ger en tillräckligt go bas dessutom för att få plåten att vibrera. Men dom andas ju en del, kommer ut en del luft genom hålen som sitter längst bak i panelen, dom flyttar runt luft inne i skåpet märker man eftersom frigolit smulor som ligger i bilen dansar runt i luften, haha
Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten! Insta @ HAST
Var iväg till Dalhems idag och hämtade fronten! Ni får en liten teaser så länge, testar att slänga på den på bilen imorgon. Inväntar grillar och dimljus. Stora övre grillen kommer dock komma ifrån SC Styling
Mer än så här får ni inte just nu!
Senast redigerat av _Hast_ (13 januari 2014)
Nej men nu får jag bjuda på riktiga bilder! Kunde inte ens hålla mig i en dag med att se hur den skulle se ut på bilen! Så rev av lite foton på fronten, sen så monterade jag den löst på bilen, ska monteras mer rejält sen efter lack och alla grillar kommit fram! Men tror detta blir fett som tusan, sen ska den mittersta delen lackas blanksvart, som på GTI Golfen (MK5), sen så sätter jag en USA plåt vid sidan av, på högersida (förarsidan), fästen den med butyltejp eller något sånt.
Aja, här får ni massa bilder!