Går de inte o köra vanlig Biltema i svetsa fast en mutter på fjäderbenen? O köra locktite elr va de heter
Hmm nu är jag nog inte med om vad du menar? Tyvärr så har jag inte heller svets eller kunskaper om att kunna svetsa, det hade underlättat många gånger. Problemet är som sagt att jag inte får loss bulten som klämmer åt runt om fjäderbenet.
Här har ni bilder på bultskallen
Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten! Insta @ HAST
Ja det är nog en 12kant, kallas även XZN som jag var inne på förut. Måste nästan vara M14 då. Fan att bulten inte var loss, hade underlättat då jag kunnat haft med mig den och gått till mekonomen eller något, haha. Någon sa att det ev. går att köra in en torx..
Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten! Insta @ HAST
För att vara på den säkra sidan så använd helst det verktyget som är avsett till bultskallen, det går självklart med en torx om du har det liggandes hemma! Går du till mekonomen kan du kolla om dom säljer en sådan bult löst och sedan bara jämföra med hylsan i affären.
För att vara på den säkra sidan så använd helst det verktyget som är avsett till bultskallen, det går självklart med en torx om du har det liggandes hemma! Går du till mekonomen kan du kolla om dom säljer en sådan bult löst och sedan bara jämföra med hylsan i affären.
Jag har testat med mina XZN/12kant jag har här hemma och dom är antingen för stora eller för små Jo ska nog ut och testa med en torx senare, känner jag minsta tvivel så struntar jag i det och letar upp rätt hylsa. Var hos mekonomen och dom sa att dom inte tar hem såna bultar, så då åkte jag till VW istället och dom ville inte hjälpa mig
Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten! Insta @ HAST
Det är ett riktigt helvete att få ur fjäderbena, Du får bända i skåran och försöka hitta något att banka på, på fjäderbenet så det kommer upp.. Ev får man släppa på spindeln för att få ur det hela vägen eller klämma ihop fjädern..
Ta en stor plattmejsel och sätt i skåran och banka ner den med en hammare eller liknande. Då borde du kunna dra ur fjäderbenet med lite lirkande/vridande
Tror det enklaste för dig just nu är att lossa spindelleden, sen bankar du ner hela navet från fjäderbenet.
Så fåck jag göra på min passat på ena sidan. helt omöjligt o få loss även när den va dränkt i 5-56 en dag. kryp olja kan nog funka det funkar bättre än 5-56
Ville bara uppdatera er lite, har fullt upp med jobbet just nu och försöker klämma in att träffa flickvännen så ofta det går! Hursomhelst, jag åkte till en verkstad som fick flytta över saker från den gamla stötdämpen till den nya då det inte var något jag fixade själv. Men nu är stötdämp 1 tillbaka och nästan helt monterad! Lite finjustering sen så är första stötdämpen bytt. Nästa sida lär gå både fortare och lättare, mer lätt åtkomliga skruvar och nu vet jag ju hur jag ska göra, haha.
Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten! Insta @ HAST
I väntan på kompis med vinkelslip för att fixa det sista där fram! Snart är framvagnen helt klar! Ja som sagt i väntan på honom så tog jag och beställde en ny huvudenhet som borde klara av det framtida ljud bygget lite bättre. Sen så har jag ev. Ett par gti stolar på ingång!
Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten! Insta @ HAST
Tänkte bara säga det att ena sidan på framvagnen är klar, nya krängnings staget monterat och stötdämparen helt monterad K.staget bråkar lite på andra sidan men fixas snart sen är framvagnen klar. Sen ska visserligen allting ställas in också men. Ställer in fram efter jag sänkt den så mycket som det går bak till att börja med.
Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten! Insta @ HAST
Sådär ja! Nu är coilsen monterade fram! Nu ska jag ta mig an baken. Ska ni äntligen få lite bilder också, slänger upp lite bilder på nya huvudenheten med
Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten! Insta @ HAST