3473
Sök

940 LTT -96 Stänger inte spridarna!

223 Inlägg
23 maj 2013
Trådstartare
För några dagar sen så testade jag 3" lmm och gröna 968:or. Testkörde bara i 5 minuter och sedan bytte jag tillbaks till original lmm och spridare igen och glömde då att koppla tillbaks spridarmotståndet. Efter det så stänger inte spridarna. Antog att jag brände bränsleboxen men har vart o köpt en ny ( begagnad ) idag och det är ingen skillnad. Någon som vet vad det kan vara om inte bränsleboxen ? Spridarna har jag också bytt så det är inte dom

223 Inlägg
23 maj 2013
Trådstartare
Kan det vara så att jag köpte en trasig bränslebox ? Känns ju sådär o köpa en till...

Kan även tillägga att jag har bytt spridarmotstånd, spridare, btr och spridarrelä, men det ger ingenting..

357 Inlägg
23 maj 2013
Är dom öppna hela tiden eller öppnar dom väldigt snabbt? Kolla isf så att jordkablarna vid insuget sitter som dom ska.

223 Inlägg
23 maj 2013
Trådstartare
Öppna hela tiden, trycket från fuelrailen försvinner direkt. Jordkontakterna sitter, har iofs inte mätt på dom? Drar man ut alla spridar kontakter så är det annorlunda. Då går han igång på den soppan som finns kvar i cylindrarna men dör ju sen för att den inte får något mer än det lilla den går igång på.

223 Inlägg
24 maj 2013
Trådstartare
Det va bränsleboxen som va trasig. Delen som var trasig kostade 8 kronor och är bara att löda dit smile

klabbarpan
3 041 Inlägg
24 maj 2013
Vilken del bytade du? Har sj en bränd box sad

OUTLAW1
24 maj 2013
Det som går sönder är den transistor jordar spridarna, det sitter 4st trissor på en kylplåt i boxen, varav aktuell transistor sitter närmast kontaktdonet.
En lämplig ersättare är TIP122  som finns på Elfa för 8 spänn + moms.
Det bör inte ta mer än några få minuter att byta ut den om lödpennan är varm.

Sök