3382
Sök

Supra till skrot, va kan man få ut i försäkring...?

240 Inlägg
25 maj 2013
Trådstartare
hejhej

har en supra mkiv tt -94 som ska till bilkyrkogården..
belv påkörd i sidan, ja hade grönt och den andra var ett stolpskott och bilen går ej att rädda.
den är helförsökrad och andra föraren har frafik.

vad kommer man få ut av dehär ca? har inte såbra koll på hur sonthär funkar:/

är de mer sannolikt att jag går massa minus på att en annan person är ett rixpucko än att ja kan gå vidara från dehär oskadad ekonomiskt.....?

mvh

Forummoderator
9 299 Inlägg
25 maj 2013
Tråkigt!
Min erfarenhet är att försäkringsbolagen är ganska generösa med standardbilar faktiskt, däremot är ju risken stor att du som lagt ner en massa extra (antar jag) riskerar att förlora lite. Men ett bra andrahandsvärde brukar det bli. Jag skulle tippa att ju mer dokumentation du kan visa desto bättre får du betalt?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 261 Inlägg
25 maj 2013
Normalt sett så tror jag dom går efter listpriset. Men som caromania säger så kan dokumentation vara viktigt här speciellt när det är "Specialbilar" och inga svennekärror.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

240 Inlägg
25 maj 2013
Trådstartare
caromania skrev:
Tråkigt!
Min erfarenhet är att försäkringsbolagen är ganska generösa med standardbilar faktiskt, däremot är ju risken stor att du som lagt ner en massa extra (antar jag) riskerar att förlora lite. Men ett bra andrahandsvärde brukar det bli. Jag skulle tippa att ju mer dokumentation du kan visa desto bättre får du betalt?

jo nå jävulst, dan innan crusing å utställning ochså...
okej få hoppas de, har nå små kvitton på 3-6K och ett på själva bilköpet.. inte från firma då..

240 Inlägg
25 maj 2013
Trådstartare
Vettemannen skrev:
Normalt sett så tror jag dom går efter listpriset. Men som caromania säger så kan dokumentation vara viktigt här speciellt när det är "Specialbilar" och inga svennekärror.

/Benny

va räknas som dokumentation?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 261 Inlägg
25 maj 2013
niqlaz skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

Bilder, fakturor på gjorda jobb på bilen eller fakturor på inköpta prylar som sitter på bilen!

/Benny

Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

665 Inlägg
25 maj 2013
niqlaz skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

Kvitto, Kvitto och kvitto.

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 261 Inlägg
25 maj 2013
Det är inte lätt när det händer såna här saker när man gjort bilen väldigt personlig. Bara att hoppas att du kan påvisa att du lagt ut en massa pengar.

/Benny

Min youtubekanal!

240 Inlägg
25 maj 2013
Trådstartare
okej måste tillägga att det kommer klassas som "arbetskada" för ja var påväg från jobbet, har de nån stor betydelse?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 261 Inlägg
25 maj 2013
niqlaz skrev:
okej måste tillägga att det kommer klassas som "arbetskada" för ja var påväg från jobbet, har de nån stor betydelse?

Försäkringsbolaget bryr sig inte om du var på väg till/från arbete eller var du var på väg. Dom har en lista på vad bilen "Ska" vara värd efter årsmodell och miltal och i vissa fall om det är ett väldigt bra skick på bilen.

/Benny

Min youtubekanal!

688 Inlägg
25 maj 2013
Försäkringsbolag bryr sig inte om du har en massa eftermarknads delar monterat på bilen. Dom går enbart efter standard bils pris.

Evildan
25 maj 2013
Curse skrev:
Försäkringsbolag bryr sig inte om du har en massa eftermarknads delar monterat på bilen. Dom går enbart efter standard bils pris.

Det stämmer till fullo, en -vanlig- bilförsäkring tecknas för en bil i seriemässigt utförande, bygger man om den bör man istället teckna en såkallad entusiastbilsförsäkring för att kunna få ersättning för allt extra som man gjort på den.

Hoppas nu att bolaget vill ge ett vettigt bud, inte sällan används blocket som referens till vad bilen har för marknadsvärde, det är detta värde du har ersättningsrätt till i enlighet med de villkor som du godkänt vid teckande av försäkringen.
(innan någon frågar, nej jag arbetar inte med försäkringar)

Sök