Slutsteg GAS ALPHA X5. "4x100W, med inbyggt monosteg på 1x300W" och en baslåda med 2st GAS 12" 600W (Dubbla terminaler och utan "bashål")
Det ska sitta i en BMW E36... alla andra högtalare är orginal men steget ska bara driva basarna (orka gräva igenom hela bilen.)
Men hur kopplar jag?.. någon finulig som vet hur de blir bäst? hur ska ja ställa basen?...
Samt.. vad ska jag köpa för kablar?
PS gav 1200kr för grejerna.. använda i 2mån.. då e ja väl inte helt lurad lr?.. kan noll om ljud
Här har du en liten inköpslista: Strömkabel Jordkabel Högtalarkabel Lågnivåkabel Remote kabel (sitter oftast en på lågnivån) Säkring till strömkabel
Sen är det bara att sätta igång och koppla . Strömkabeln drar du ju från batteriet under huven, säkringen sätter du typ 10-15 cm från batteriet. Jordkabeln ska vara i samma dimension som strömkabeln är, jordkabeln fäster du chassit. Lågnivån drar du från stereon fram till slutsteget bak likaså strömkabel och remotekabel, dessa drar du lättast i trösklarna.
tack fast batteriet sitter i bak på e36.. så slipper en hel del dragning... men mitt problem e ju hur jag ska brygga slutsteget lr hur de nu heter... vill ju få ut så mkt kräm som möjligt...
OK tack!.. Nu återstår bara frågan hur den ska stå.. och hur tjocka kablar
Som Sanny säger där, fast du behöver inte så grov men dra bak en så slipper du göra det senare om du behöver större.. Du kan ju köpa ett Powerblock, finns typ på brl.. Så kan du dra en lite mindre kabel därifrån till steget..