3527
Sök

Peugeot 607 2004 2.0 var exakt sitter servicebatteriet, skall finnas någonstans i bagagerummet?

34 Inlägg
27 maj 2013
Trådstartare
Det finns 2 batterier i denna bilen. Det vanliga startbatteriet i motorrummet och ett mindre i bagageutrymmet som betecknas som ett servicebatteri. Nu säger den att servicebatteriet laddar dåligt och tydligen behöver bytas.
Men hittar inte var det sitter.

Trucker
1 421 Inlägg
27 maj 2013
Inte bakom en panel på sidan i bagaget? smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)

34 Inlägg
27 maj 2013
Trådstartare
Ja, jag vet att det finns bakom en panel i bagaget men var? har inte lust att dra ut all klädsel.

Diesel ska man ha!
482 Inlägg
27 maj 2013
har för mig att det satt bakom vänster sidoklädsel. man behöver inte ta bort hela klädseln.

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se

Trucker
1 421 Inlägg
27 maj 2013
Kjeld skrev:
Ja, jag vet att det finns bakom en panel i bagaget men var? har inte lust att dra ut all klädsel.

det behöver man inte göra, brukar vara en plastgrej man vrider och sen viker ut/drar loss panelen...

ta och titta lite där i så ser du säkert, och saker går inte sönder, prova dig fram smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)

34 Inlägg
27 maj 2013
Trådstartare
Det enda jag hittar där är en relativ platt box sittar framför CD växlaren ser nästan ut som en förstärkare. det kan väl inte vara den?

Diesel ska man ha!
482 Inlägg
27 maj 2013
Du borde se några grövre batterikablar. jag googlade, där stod det att det fanns på höger sidan. Det var så länge sen jag skuvade peugeot så jag kommer inte ihåg placeringen till 100%

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se

34 Inlägg
28 maj 2013
Trådstartare
Ja, det är lustigt för det finns en ritning på batteriet i motorrummet som visar att servicebatteriet finns i höger sida och i instruktionsboken står det det finns i vänster sida.
Hittar inga grova kablar.

Sök