M90 har ju ett dubbelmasse svänghjul. M47stelt. Undrar om inte m47:ans bygger ut mindre än m90ns dubbelmasse. Kan givetvis mäta åt dig om du är sugen, men först imorrn:) har båda svänghjulen lösa
Ja, fast jag ska ju köra med svänghjul från m47 och lamell från en diesel. Det var bla det jag ville veta om det verkligen funkade
Ja det borde ju fungera bra eftersom 740 turbo och 940 diesel med m90 har samma tryckplatta original och 763 är ju en förstärkt trycklatta till m46/47 så.
Du kommer att behöva shimsa ut klacken i lådan som kopplingsgaffeln sitter på ca 3mm eller ha ett urtrampningslager från dieseln som jag HAR FÖR MIG är lite längre. (obekräftad uppgift)
Ja, fast jag ska ju köra med svänghjul från m47 och lamell från en diesel. Det var bla det jag ville veta om det verkligen funkade
Ja det borde ju fungera bra eftersom 740 turbo och 940 diesel med m90 har samma tryckplatta original och 763 är ju en förstärkt trycklatta till m46/47 så.
Du kommer att behöva shimsa ut klacken i lådan som kopplingsgaffeln sitter på ca 3mm eller ha ett urtrampningslager från dieseln som jag HAR FÖR MIG är lite längre. (obekräftad uppgift)
Ja, fast jag ska ju köra med svänghjul från m47 och lamell från en diesel. Det var bla det jag ville veta om det verkligen funkade
Ja det borde ju fungera bra eftersom 740 turbo och 940 diesel med m90 har samma tryckplatta original och 763 är ju en förstärkt trycklatta till m46/47 så.
Du kommer att behöva shimsa ut klacken i lådan som kopplingsgaffeln sitter på ca 3mm eller ha ett urtrampningslager från dieseln som jag HAR FÖR MIG är lite längre. (obekräftad uppgift)
MVH Dennis
Är det förresten något man kommer att se när man ska byta, att man behöver shimsa, eller måste man helt enkelt veta om det?