Om den nu inte har börjat läcka eller tar olja så kanske givaren helt enkelt spökar lite. Har du otur så är kanske oljetrycket dåligt om den nu varnar för det. Är ju lite tråkigt om oljetrycket är lågt
Om den nu inte har börjat läcka eller tar olja så kanske givaren helt enkelt spökar lite. Har du otur så är kanske oljetrycket dåligt om den nu varnar för det. Är ju lite tråkigt om oljetrycket är lågt
fick upp meddelandet: Engine oil press. hoppas det bara är givaren..
TheMan89 skrev:
börja med o göra den strömlös så systemet får återställa sig. Kan va instrumentet som dampar
Kan va gladd i oljetrycksgivarn, sitter i tråget i bulan.
om inget hjälper, koppla in en extern oljetrycksgivare o kolla va du har för tryck.
får prova det! kan du berätta lite mer exakt vart givaren sitter? måste man ta bort tråget eller kan man komma år den utan att göra det?
Sitter den i tråget på M30n? Där sitter min nivågivare och tryckgivaren sitter på oljefilterhuset.
oljepumpen sitter i tråget sen vet jag inte vart givarna sitter
Givetvis, men på S38an sitter nivågivaren mitt i tråget och tryckgivaren vid oljefilterhuset så att den är sist i slingan. S38an delar ju i princip block med M30n så jag tänkte att det sitter likadant på dem?
Det bör ju vara sista anhalt i varje fall innan det går tillbaka ned till tråget tycker jag eftersom att om du har tryck i sista punkten så har du det i resten av motorn.
Oljetryck bör va i tråget men blev fundersam jag med nu. De ska va att de bara är nivån där.
Sitter en givare i toppen på insugs sidan nära torpeden som skulle kunna va oljetryck.
såg på realoem att där sitter någon "oil pressure switch" där du sa så tänkte åka och handla en sådan och prova byta den och hoppas det hjälper
PHrnfeldt skrev:
Det bör ju vara sista anhalt i varje fall innan det går tillbaka ned till tråget tycker jag eftersom att om du har tryck i sista punkten så har du det i resten av motorn.
Det bör ju vara sista anhalt i varje fall innan det går tillbaka ned till tråget tycker jag eftersom att om du har tryck i sista punkten så har du det i resten av motorn.
Vet inte varför de ser ut så på den bilden men som sagt den givarn finns inte på m30... Är bara S38 de ser ut så på.
Men skulle tro att de är den i toppen då Har förövrigt aldrig vart med om att en sån givare inte har fungerat på alla mina bilar.
va ute och kollade innan och den sitter precis där du beskriver fick tips om att det kan va något galet med jorden på den och då lever den sitt egna liv återstår att se
hur går det med bilen? vad var de som skulle fixas?
ganska kasst just nu.. oljelampan lyser så tänkte att det kanske kan va oljetrycksgivaren som spökar så har beställt en ny sån. får den på tisdag och då hoppas vi på det bästa
hur går det med bilen? vad var de som skulle fixas?
ganska kasst just nu.. oljelampan lyser så tänkte att det kanske kan va oljetrycksgivaren som spökar så har beställt en ny sån. får den på tisdag och då hoppas vi på det bästa
jo hoppas de går bra så man får se den i vinter. säg till om du behöver hjälp med ngt
hur går det med bilen? vad var de som skulle fixas?
ganska kasst just nu.. oljelampan lyser så tänkte att det kanske kan va oljetrycksgivaren som spökar så har beställt en ny sån. får den på tisdag och då hoppas vi på det bästa
jo hoppas de går bra så man får se den i vinter. säg till om du behöver hjälp med ngt
den sak igång i vinter så är det bara haha ska jag göra