har lagat framskärmen lite provisoriskt då den såg för jävlig ut..
före:
rätt så dålig bild.. Men man ser en klar skillnad
efter:
sen har jag även fixat ett läckage från avgasröret. Hela brickan som ska spänna ihop främre avgassystemet med de bakre var väldigt kass.. det va bara att ta och slita loss lite försiktigt med handen blev en ny bricka så nu är den tät
sen har jag även fixat ett läckage från avgasröret. Hela brickan som ska spänna ihop främre avgassystemet med de bakre var väldigt kass.. det va bara att ta och slita loss lite försiktigt med handen blev en ny bricka så nu är den tät
skaffade mig ett set bbs style 5 17" för ett tag sen som jag tänkte renovera då dom är i ganska dåligt skick
började med att lossa alla bultar. inte så svårt som jag trodde det skulle vara
sen va det bara att slå ut alla bultar, detta va däremot ett helvete.. man fick slå 3-5 gånger ganska hårt för dom skulle lossna plus att man fick se till så man inte slog på fälgen..
vände sedan fälgen och tog en träbit som jag slog på tills centrum trillade av. vissa tog det bara 5 slag för med en fick jag verkligen inte loss.. slog som en idiot men till sist kom den allt av
sen skulle jag ha bort all klarlack och fick tips om att "packningsbortagningsmedel" från biltema skulle funka men de vettifan..
här hade jag sprayat på två omgångar och fick skrapa bort det med kniv men ändå ville inte allt bort. Man ser nere vid bulthålen hur blankt det ska bli utan klarlacken men lyckade inte med det. gick på något enstaka ställe (fälgkanten på bilden)
Så undrar om någon har nått tips på hur man kan lätt få bort klarlacken utan att slipa eller blästra??
Läste i en annan tråd att pensla på penselrengörning och sedan låta fälgen ligga en plastpåse över natten och "baka" ska lösa upp klarlacken. Är meningen att jag ska testa det själv på mina fälgar, men har inte hunnit dit ännu ;-)
Läste i en annan tråd att pensla på penselrengörning och sedan låta fälgen ligga en plastpåse över natten och "baka" ska lösa upp klarlacken. Är meningen att jag ska testa det själv på mina fälgar, men har inte hunnit dit ännu ;-)
testade med lite tangit idag och visst löstes klarlacken upp! så nu blir det bara att slipa en massa får börja med lite grövre med mina då där är lite kantstöttningar överallt
jäkligt bra resultat! vad andvände du för polermedel och trissor?
tackar! jag slipade först upp till 2000 papp, sen använde jag Biltemas polerskiva som egentligen är till bänkmasin men hade den på en sladdborrmaskin. dom medel jag använde va först autosol sen när jag hade gått över fälgen en gång med det bytade jag trissa o körde med Mother's Mag polermedel
va ett tag sen nu men fälgarna är klara och är på bilen men det ser ut som skit då jag inte ska ha det på denna egentligen.. piss små däck. men får duga så länge!
sen har vi även byggt klart en polares e30 med s50b32 utan att han visste om det
siffrorna landade på 328hk om jag inte mins fel och då va inte vanosarna aktiverade plus att där va för litet luftfilter;)