3178
Sök

4-hjulsinställning

You don´t need eyes, you need a vision
62 Inlägg
5 juni 2013
Trådstartare
Tjenare

Jag lämnade in bilen på en 4-hjulsinställning igår och for och hämtade den idag.
Och när jag provade att släppa ratten så drog den fortfarande till höger.

Så min fråga är nu, vad kan det bero på att den ff drar till höger lika mycket som innan jag lämnade in den?
Det va ju det (och däckslitaget) som jag ville få bort

"Im As Confused As A Hungry Babie In A Topless Bar"

5 119 Inlägg
5 juni 2013
Svårt att säga men har du tex ett snedslitet däck på så kan den dra åt höger. Prova att lägga dig efter mittlinjen och släpp ratten. Dom flesta vägar lutar åt diket smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

62 Inlägg
5 juni 2013
Trådstartare
oki då ska jag testa de.. de är ju även lite sneslitet på framdäcken också.. men grymt störigt att behöva hålla emot ratten hela tiden

183 Inlägg
5 juni 2013
Hur mycket justerade dom när dom gjorde inställningen, du bör ha fått ett papper om detta..
Annars kan du kontakta firman igen och framföra detta till dom..

Det är inte laddet som dödar.

6 107 Inlägg
5 juni 2013
Hej!
Du fick väl ett papper (A4) på vad de gjorde för inställningar i grader osv (datautskrift).?

5 089 Inlägg
5 juni 2013
Är däcken snedslitna kan det göra att bilen drar. Kollat efter glapp i leder och  bussningar?
Vilken bil gäller det? fixa ett kort på värdet på bilen.

\Lindgren

6 630 Inlägg
6 juni 2013
Har du olika rullmotstånd på däcken kommer bilen dra åt sidan också.

De/Dem

62 Inlägg
10 juni 2013
Trådstartare
Ja jag har fått ett papper på de men hur lägger man in det här på tråden då?
Nä det är likadana mönster på däcken så det borde inte ha nått med rullmotståndet att göra

Nää jag har inte kollat upp nå bussningar alls faktiskt.. tänkte om de va nån som visste vad det kunde vara =/ men jag ska kolla upp det.. Det hjälpte ingenting att hålla mig mitt på vägen iaf.. så det har ju inte med lutningen på vägen att göra

Det är 855:an jag har som drar snett

22 Inlägg
18 juni 2013
dom som gjorde hjulinställningen måste självklart ha kollat efter glapp eller dåliga bussningar. Vore oprofessionellt annars.

Fixa gärna upp bild på värdena före och efter justering.

Sök