2309
Sök

Katalysator inför besiktning!

588 Inlägg
7 juni 2013
Trådstartare
Tjena, fick nedslag på min 9000 på avgasvärden var skyhöga,
Jag har jt sport kat på o varit med om 3 st turbo ras.
tänkte om katten har gett upp? Då vet jag inte vilken kat jag ska ha, orginal kat på endast besiktning så jag verkligen får ner värderna eller racekat?
Klarar racekatt avgasvärdern eller? förbränner intee racekatten lika bra som orginal(400/500celler)?
Om jag köper en orginal kat tänkte jag rensa nuvarande kat o andvända den mellan besiktningen, ja är rädd för om jag köper en race kat och så klarar den inte avgastestet ordentligt!

Bilälskare
283 Inlägg
7 juni 2013
ludwiglionell skrev:
Tjena, fick nedslag på min 9000 på avgasvärden var skyhöga,
Jag har jt sport kat på o varit med om 3 st turbo ras.
tänkte om katten har gett upp? Då vet jag inte vilken kat jag ska ha, orginal kat på endast besiktning så jag verkligen får ner värderna eller racekat?
Klarar racekatt avgasvärdern eller? förbränner intee racekatten lika bra som orginal(400/500celler)?
Om jag köper en orginal kat tänkte jag rensa nuvarande kat o andvända den mellan besiktningen, ja är rädd för om jag köper en race kat och så klarar den inte avgastestet ordentligt!

hur mö effekt har du i kärran?? brukar räcka med en sportkatalysator??? för racekatalysatorer måste bli skyhögt varma vad jag vet för att fungera som dem ska,, sportkatalysatorerna måste åsså bli riktigt varma men ej lika mö som racen..

Lejon, född under 1990 talet, älskar bilar, streetrace, dragrace, allt inom motor:D:D

588 Inlägg
7 juni 2013
Trådstartare
Jag har 320hk/430nm

497 Inlägg
7 juni 2013
ludwiglionell skrev:
Jag har 320hk/430nm

Jag har besiktat utan problem med JTs 100 cells racekatt 2 år i rad(Riktigt fina avgasvärden) så det funkar om motorn mår bra, katten är fräsch och inget annat felar

Dream as if you could live forever. Live as if you only have today.
Suprans projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=308981

588 Inlägg
7 juni 2013
Trådstartare
JossanB skrev:
ludwiglionell skrev:
Jag har 320hk/430nm

Jag har besiktat utan problem med JTs 100 cells racekatt 2 år i rad(Riktigt fina avgasvärden) så det funkar om motorn mår bra, katten är fräsch och inget annat felar

Jag har ny olja o oljefilter, tändstiften är halv kassa, räcker de med racekatt och köpa nya tändstift?

Jag är rädd att de inte hjälper med racekatt att de ändå höga värden! Därför tänkte jag smacka på en på typ 400/500 då den lär förbränna ännu mer än en racekatt kan göra

Går det att laga eller rengöra min nuvarande sportkatt? Typ hälla tinner i den osv ?

Tack så mycket för svar är helt förvirrad bland alla katalysatorer

Sök