3392
Sök

Vad kostar en rundsmörjning

41 Inlägg
10 juni 2013
Trådstartare
Kom på nu att mitt gamla fordon kanske bör rundsmörjas. Är närmaste mekonomen att tänka på eller måste jag leta reda på någon specialverkstad?
Vad kan det kosta?

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
10 juni 2013
Varför kan du inte göra det själv?

En fettspruta och en fettpatron så har du fixat det på 15 minuter, en verkstad vill säkert ha minst 500kr för det

41 Inlägg
10 juni 2013
Trådstartare
Ska det vara riktigt gjort enligt rundsmörjningsschemat så ska det vara lite olika oljor och "fettor" som jag inte har hemma. Dessutom kittlar det lite extra att låta lämna bort den för rundsmörjning av nostalgiska skäl.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 242 Inlägg
10 juni 2013
Antila skrev:
Ska det vara riktigt gjort enligt rundsmörjningsschemat så ska det vara lite olika oljor och "fettor" som jag inte har hemma. Dessutom kittlar det lite extra att låta lämna bort den för rundsmörjning av nostalgiska skäl.

Det var ju väldigt vanligt förr med att man lämnade bilen på rundsmörjning. Kan förstå dina nostalgiska tankar.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

huh?
10 427 Inlägg
41 Inlägg
10 juni 2013
Trådstartare
steifan skrev:
Åk till närmaste Ford-verkstad, det blir nog lite humor när dom ska räkna priset på arbetet tongue

Ja, det kan bli riktigt trevligt! Bara att få ett kvitto med orden "rundsmörjning" tror jag blir en trevlig upplevelse både för mig och för dem.

Sök