E34 kylaren är tok för stor för att passa i motorrummet, samt att motorns termostathus kommer att ta i den.
E21 original kylaren passar bra i höj och bredd men den är lite för tjock så även den tar i motorn samt att den har extern expansionskärlen vilket jag ville slipa att ha i motorrummet dessutom sitter in & ut flödet på fel sida.
Efter en del letande har jag köpt E28 kylare som är smalare än original kylaren på E21 samt att den har inbyggd expansionskärlen.
Jag fick kapa bort några onödiga hållare på den för att skapa mera utrymme.
Enligt beräknad fick jag kapa i plåten i fronten lite för att skapa mer plats. Har tryckt dit list på dom kanter som är kapad
Flyttade fram original fläkten några centimeter och borrade nya hål för hållaren
Provmonterade E28 kylaren på plats.
Flyttade över temperatutgivaren från original kylaren till E28, ska köpa en T-rör koppling så att jag kan koppla in
den nedersta vatten slangen som kommer från M50 motorn till kylaren.