4500
Sök

Hundbur/grind passat -00

144 Inlägg
19 juni 2013
Trådstartare
Hej! Hade tänkt försöka ge mig på att göra en egen hundbur/grind till min Passat 3B. Någon som har gjort detta som har mått/tips? Eller någon som har bild på hur en tex Jeppegrind ser ut i passat så man får någon hum om hur man ska fästa den och liknande.
Hade tänkt göra en med 2st grindar som man öppnar utåt, ska även kunna låsa grindarna med hänglås och den ska sitta fast på ett bra sätt..
Blir att klura lite på detta och se om man kan få till den på något bra sätt.
Så hursomhelst är alla tips välkomna! smile
Mvh Conjacken

1 122 Inlägg
19 juni 2013
ev har vi en som ska bort. Ska höra efter. Suttit i en 98- passat med dubbla grindar. Går även låsa med hänglås
Senast redigerat av ValP2k (19 juni 2013)

gasa nu foer faen!

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
144 Inlägg
19 juni 2013
Trådstartare
ValP2k skrev:
ev har vi en som ska bort. Ska höra efter. Suttit i en 98- passat med dubbla grindar. Går även låsa med hänglås

Oley, ja de vore ju perfekt!

Jo jag vet vad google är, men jag undrar hur man ska göra fastsättningen.

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
19 juni 2013
Har aldrig satt grindar i nån Passat, men i ett par andra bilar, bl a i min nuvarande Ford. På samtliga, både Jeppes och KE-produkters grindar skruvas med 2 skruv uppe och 2 nere.
Jeppe är grövre och mindre "skramliga" än KE, annars ungefär samma lika.

/Mattias

1 122 Inlägg
19 juni 2013
Conjacken skrev:
ValP2k skrev:

Glömde d men d är en bur inte bara galler! fortfarande intresserad? har inte hunnit ringt till familjen än å hört efter. Då passaten ska säljas så blir den som över misstänker jag

gasa nu foer faen!

144 Inlägg
20 juni 2013
Trådstartare
ValP2k skrev:
Conjacken skrev:
ValP2k skrev:

Glömde d men d är en bur inte bara galler! fortfarande intresserad? har inte hunnit ringt till familjen än å hört efter. Då passaten ska säljas så blir den som över misstänker jag

Jodå. Har du nån bild? Vart bor du och vad hade du tänkt dig?

1 122 Inlägg
20 juni 2013
Ursäkta har haft lite fullt upp återkommer imorgon med pris å bild! vill du ha bild på när den sitter i passaten eller utanför? I piteå finns den i centrum

gasa nu foer faen!

144 Inlägg
20 juni 2013
Trådstartare
ValP2k skrev:
Ursäkta har haft lite fullt upp återkommer imorgon med pris å bild! vill du ha bild på när den sitter i passaten eller utanför? I piteå finns den i centrum

Gärna våde och om de går bra! smile

1 122 Inlägg
20 juni 2013
Conjacken skrev:
ValP2k skrev:

Gärna våde och om de går bra! smile

Då ska jag fixa det!

gasa nu foer faen!

1 122 Inlägg
21 juni 2013
Så nu har jag laddat upp lite bilder i mitt fotoalbum/galleri här på garaget å 1500 ville dom ha för den.

gasa nu foer faen!

Sök