3108
Sök

Ta körkort i danmark

75 Inlägg
22 juni 2013
Trådstartare
Hej. jag har en fråga om att ta körkort i Danmark. kan man skriva in sig på ett hotell eller måste man hyra en lägenhet? när man klarat uppkörningen , får man körkortet samma dag?

383 Inlägg
22 juni 2013
Du måste bo i danmark, om du blivit av med kortet här hemma och tror att du ska kunna köra bil i sverige på danskt körkort kan du glömma det.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
22 juni 2013
I EU länder får du bara ett körkort eller 1 pass.
Om du skulle bosätta dig i Danmark och ta Dansk körkort måste du först lämna tillbaka ditt Svensk körkort till Svenska myndigheter och visa bevis i Danmark att du gjorde det, bara därefter kan du ta Dansk körkort.wink

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

* Voff voff *
10 567 Inlägg
22 juni 2013
dille_94 skrev:
Hej. jag har en fråga om att ta körkort i Danmark. kan man skriva in sig på ett hotell eller måste man hyra en lägenhet? när man klarat uppkörningen , får man körkortet samma dag?

Varför vill du ta körkort i Danmark?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 237 Inlägg
22 juni 2013
Brådhis skrev:
dille_94 skrev:

Varför vill du ta körkort i Danmark?

//Brådhis

TS har förmodligen blivit av med sitt svenska körkort av nån anledning och vill ha ett danskt körkort och köra i Sverige med.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

111 Inlägg
22 juni 2013
Lite OFT. Men är det fortfarande så att svenska polisen inte får ta utländska körkort längre än 48 timmar? Vet att det var så förut, men maffian har fått grymt my mer rättigheter den senaste tiden.

Vet att polarn bara behövde stöldanmäla sitt kk så kom det ett nytt på posten. De va rätt häpna när de ville ge tillbaka det gamla och han hade identifierade sig med ett nytt körkort.

Har en möjlighet att byta in mitt svenska kk i sommar. EU land så "no questions asked".

Sök