3450
Sök

Audi A4 1.8T Ljud vid start

13 Inlägg
22 juni 2013
Trådstartare
Hejsan, köpte en audi a4 1.8t 08 för ungefär 2 månader sedan. När jag startar bilen så kommer det ett "Knäppande"  ljud från högerdelen på bilen. Det kan återkomma någon gång var 10 minut(ibland inte)
Kanske knäpper i ungefär 5-10sec ( eller 5 gånger) sen blir det tyst. Ibland kan det vara 1 minuts mellanrum tills nästa

Någon som vet vad det är som kan låta? första gången jag köpt en audi 1.8t hade en vanlig 1.8 förut
Bilen har även AC.

Har ett ljudklipp jag kan ladda upp ifall ni vill höra hur den låter efter ungefär 10 timmars vila.

526 Inlägg
22 juni 2013
har samma ljud i min 2.0T a4 från 05 smile inget att oroa sig för sa de på servicen tongue men va de var kunna de inte säga tongue men inget som gick att läsa av eller va dom kunna se så!

De e bara å köra enligt audi!

13 Inlägg
22 juni 2013
Trådstartare
tack. man blir lite nojjig precis när man köpt ny bil o det

526 Inlägg
23 juni 2013
HAHAH ja å man e ju så jävla dum så man sitter och letar fel med smile I alla fall jag gör de smile

Så dedär är nog inget du behöver oroa dig över så länge bilen går som den ska smile

2 751 Inlägg
23 juni 2013
Hehehe jag har varit i exakt samma situation, lämnade in bilen här om dagen bara på service och bad dem kolla genom bilen, inga fel, FSI motorer ska tydligen låta lite.

Who Djaa bless no man curse

526 Inlägg
23 juni 2013
mmhm no shit.. har ett ventilljud från helvete smile när man startar den kall låter den nästan som en gammal disel ju smile

2 751 Inlägg
23 juni 2013
TyraX skrev:
mmhm no shit.. har ett ventilljud från helvete smile när man startar den kall låter den nästan som en gammal disel ju smile

Mm ja vet smile Men så länge den funkar så klagar inte jag big_smile

Who Djaa bless no man curse

Sök