Beror ju helt på hur det ska se ut. Vacuumformat lär ju bli svindyrt, där måste man värma plastbiten sen måste du ha en värmetåligt form till det också.
Bocka det kan du ju göra i en plåtbock, såvida plasten inte är härdad.
Plexi har ju en tendens att bli vitt då man böjer det samt värmer! Så ska du ha det så de ser ut som glas så är det nog ganska svårt med att värma och böjja det! höll på med det där tidigare jag med, men fick inte tag i någon som kund med det nå vidare..
syrran jobbar med vacum formning kan kolla med hon om hon vet om nå.. men plexiglas lär de inte vara iallafall.. då de är härdat men de finns andra plaster
syrran jobbar med vacum formning kan kolla med hon om hon vet om nå.. men plexiglas lär de inte vara iallafall.. då de är härdat men de finns andra plaster
Plexi har ju en tendens att bli vitt då man böjer det samt värmer! Så ska du ha det så de ser ut som glas så är det nog ganska svårt med att värma och böjja det! höll på med det där tidigare jag med, men fick inte tag i någon som kund med det nå vidare..
Nä verkar inte vara enklaste materialet att jobba med
Kolla gärna :-)
will do kommer nog göra mall till min och gjuta en i plast hos dom
Kolla gärna :-)
will do kommer nog göra mall till min och gjuta en i plast hos dom
Det är en motorhuv jag vill ha som är delvis genomskinlig och delvis mörktonad...