Obx Catback System Volvo

Martin92-
23 juni 2013 · 59 Inlägg

Hej!

Jag undrat om någon här har testat detta systemet här och isåfalll vad ni tycker om det, funderar på ett nytt system till min S60 2.5T smile

http://viewitem.eim.ebay.se/OBX-STEEL-C … 91980/item

Någon som vet om det är ett bra system?


MVH

pompe90
23 juni 2013 · 408 Inlägg

definiera bra system ? wink

Är du ute efter kvalité eller trevligt ljud?
För dom småpengarna får du faktiskt båda delarna. inte lika bra som exempelvis ferrita men fan så billigare.

Dock är det ibland inte 100% passform men det visar sig :-)

https://www.youtube.com/watch?v=mVcAwLM5QIQ

T5a visserligen men ändå. låter okej wink

Senast redigerat av pompe90 (23 juni 2013)

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se
Martin92-
24 juni 2013 · 59 Inlägg

Tjena smile

Ja jag är ute mest efter ljudet faktikst, sugen på något system, funderat på JT system, men ganska dyra. vill ha något billigt system, begagnat gör inget smile
ja billigt tycker jag det var, låter mysigt big_smile
MEn går det igenom BILPROVNINGEN ? yikes


tack för svar smile

pompe90
26 juni 2013 · 408 Inlägg

Martin92- skrev:
Tjena smile

Ja jag är ute mest efter ljudet faktikst, sugen på något system, funderat på JT system, men ganska dyra. vill ha något billigt system, begagnat gör inget smile
ja billigt tycker jag det var, låter mysigt big_smile
MEn går det igenom BILPROVNINGEN ? yikes


tack för svar smile

Ja herregud, det går igenom besiktningen om du tänkte på bullerljud. Turbon dödar det mesta utav det "skarpa" ljudet som ofta kan förknippas med fullflödes system på "sugisar" eller ganska vältrimmade turbomotorer som är  aggressivt inställda i mappningen. Dock finns det alltid ett resonansljud som kan låta ganska högt vid ett visst varvtal men det är inget som bilprovningen skulle slå ned på principiellt, chansen finns men är Liten.

Se till att det är tätt från början vid monteringen så slipper man bli grinig efter besiktning wink

Kom ihåg att "man får vad man betalar för"(oftast), dock så är faktiskt dom billigare systemen från england eller tyskland i rostfritt stål inte alls dåligt. Det som tar slut först i rostfria system vare sig billigt eller dyrt är ju dämpningsullen. Sen finns väl chansen att det kan bli sprickor också men detta rör endast grenrör där man tillverkar med alldeles för tunn metall.

Lycka till! smile

Senast redigerat av pompe90 (26 juni 2013)

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se
Martin92-
26 juni 2013 · 59 Inlägg

jo det är klart, funderar på ett system, men har aldrig handlat på Ebay innan bara.
Tycker JT-tuning systemn är ganska dyra dock sad
men är sugen på ett smile

ja det är sant, Men tror det håller till det jag ska ha det till, har ingen vråltrimmad volvo direkt tongue
ska man slå till på ett OBX system, men är det 3" på OBX systemen eller är det bara ett sport system?

Tackar För dina vänliga och bra svar smile

MVH

pompe90
26 juni 2013 · 408 Inlägg

eBay är ingen fara att handla via, fixa Paypal och betala via det så har man åtminstone någon slags försäkring om säljaren lurar en. Inte för att det är så stor chans med just denna säljare som säljer OBX systemet du länkade till då dom har ganska bra omdöme på eBay. Jag har aldrig haft problem med stora företag som säljer just avgassystem iaf.

Sen tänk på att ha korrekt information med adress osv så det inte kommer bort ^^ (frakten tar inte mer än 10dagar om dom har det i lager. snabbast är väl 3 dagar om man nu inte betalar för express så man får det inom 24tim (dyrt)

Nä, jag tror OBX systemet blir bra till din bil. Varför inte slå till? det är billigt, snyggt och låter bättre än original samt rostar det inte som original skiten gör =/

3" ser det ut att vara i ändröret, dubbelrören är 2" vardera och sen har vi anslutningen längre fram som är samma som original på bilen, det vet jag ej vad det är för storlek men brukar vara 2.5 - 2.75"


edit-

Borde tillägga att eftersom företaget ligger i USA så kommer det förmodligen(ibland glömmer tullen att göra kontroll eller lägga till avgiften) tillkomma Tullavgift på ditt paket när det kommer in i sverige. betalas nästan alltid när man hämtar ut paketet hos sitt ombud. bildelar har inte lika hög tullavgift som andra saker vilket är ganska smutt faktiskt. men så du är medveten om detta :-) 12% tror jag det är man betalar utav priset på varan för bildelar.

Se även till att maila företaget via eBay om fraktkostnad då dom måste kolla upp priserna till sverige så allt blir rätt.
Lättast är väl egentligen och försöka hitta något i england kanske men du får leta själv ^^

Senast redigerat av pompe90 (26 juni 2013)

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se
Martin92-
27 juni 2013 · 59 Inlägg

oj du skriver verkligen seriösa svar det uppskattar jag verkligen big_smile
Ja jag är ganska sugen på ett sånt men sen är det lite med frakten och det hela som inte står angivet vad det kan kosta i helhet, så även om systemet kostar 2200:- kan det bli mycket dyrare dock tongue
men som sagt blir ju bra pris i vilket fall som helst smile
Ja vill gärna ha rostfritt det är inte fel, inte kul om man lägger några tusingar och skiten skall börja rosta, känns som onödiga pengar tongue

Vet du några bra sidor från england, har sökt mycket på google men hittar inte så värst mycket sad

MVH

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang