jaha då fortsätter vi tidsresan med vad som har hänt tidigare!
som sagt gillade inte hur dom "chromade" fälgar såg ut på bilen så det blev dom här istället och blev ju en skaplig skillnad med lite annan profil o så som jag tyckte blev grymt snyggt! (nya till vänster)
Blev även nya coils som det kanske syns att det behövdes!
Nya skivor med greenstuff belägg åkte på plats samtidigt så dom gamla var aningen slitna!
Carrera cup slicks provmonterade!
Efter att det rostfria grenröret sprickit alldeles för många gånger under sommaren så blev att det skaffa ett nytt i svartstål istället i hop om att det ska funka aningen bättre
Så blev det och denna gång lindat i titan bandage då det tidigare blev torrt efter en stund bara och i princip ramlade av så provade det vilket blev mycket bättre
Tänkte man skulle prova någe lite utstickande så blev att man slängde på orange plastidip på dom vilket passade bra mycket över förväntas
då jag åkte på turbohaveri i slutet av 2012 med min gamla kullagrade precision 6262 turbo så blev att att köpa ny istället då glidlagrad denna gång
Vilken skönhet!
då när den vart monterad så där lagom till julen så kunde man ju inte låta bli o ta sig ut o åka lite även fast snön låg så fint på marken!!
under den körningen som blev på snön så lyckades man ju så klart köra på en iskoka som någon vänlig skäl hade lämnat efter sig vilket resulterade i att original läppen for så långt det bara gick så fick bli att sätta dit något så länge vilket har mer lr mindre blivit permanent nu!
haha
då var det dags igen för vidare byggnad och nytt soppa system stod högst på listan denna vinter så blev att inhandla prylar till det o bara börja montera
Så blev det till slut iaf och själv är jag nöjd men dock så kommer det monteras bort en sväng i vinter så man får snygga till lite i övrigt i skuffen med lite ny färg och så!
då när större delen av bränslesystemet vart klart så var det ju bara att montera nya insuget och 80mm spjället så det ser lite trevligare ut under huven!
Adapterplattan som byggdes så man kunde använda tomgångsmotorn externt istället då det inte fanns något stället att sätta det på universalspjället
även tryckrören fick göras om lite då det inte riktigt blev samma som med det originala
Nya tändspolar fick det bli sen också så man vet att det iaf ska klara den nya uppgraderingen
Så fick det bli till slut iaf så man skulle få komma iväg på mappningen någon gång för att slutföra övergången till E85
haha snygg stil man har ibland när man är o pular i garaget!
då var man på väg ner till AG:s i norrköping för en ordentlig mappning!
Mappning avklarad
Resultatet av den mappningen blev 529WHP och 655WNM och då vid körning hem från dom så konstaterades det att toppackningen hade gått så vara bara till o beställa nu o byta på en gång!
efter bytt packning vad man tillbaka igen för kontroll o då åkte jag därifrån med 532Whp o 625Wnm då det blev en lite tjockare för att få ner kompet en aning
Jaha då börjar vi närma oss dagsläget då den senaste mappningen gjordes i i slutet av maj nu iår 2013! så nu kommer det läggas upp lite nyare bilder som sagt och vart jag är i dagsläget
vill även passa på o tacka johan för alla underbara svetsarbete som han har hjälpt till mig! Tack johan!
lite snygga dekaler blev det också o allmänt men ändå med en ganska diskret färg på dom
Tidkortet från Streetrace SM på Lunda flygfält
nya frambromsar inhandlade också men ska renoveras innan montering!
Snyggat till litegrann fram på bilen! blev riktigt nöjd med resultatet!
så ser maskineriet ut just nu och planer på att snygga till även här med lite ny färg är pågång men lite annat som måste göras innan dess
Så nu känns det som att jag har fått ut ganska bra med bilder hur det har sett ut under tiden jag har haft bilen och det är definitivt inte stopp här.
det som ligger på bordet just nu som fixas med i garaget här nämast är:
Byte av AYC-pump då min sa upp sig efter Streetrace SM i Lunda.
Byte av bussningar i fram o bakvagn (Strongflex)
det är lite av dom grejer som kommer att hända under helgen så lägger upp bilder under helgen som visar hur det går och hur det blir så håll er uppdaterade!
Tänkte avsluta med en stilig bild på min o sambons hund "Evo" som uppenbarligen drivs grymt bra i passagerarstolen på evon på vägen ner till en dag i verkstan!
tack för nu o mer bilder och andra roliga saker kommer vart eftersom!
God natt!