2993
Sök

940 Svartrök,drar höger!

110 Inlägg
29 juni 2013
Trådstartare
Tjena vet inte vad jag skulle ha som rubrik ! och tänkte kolla en sak åt en polare.

Han har en Volvo 945 Classic Ltt -98
Den svartrök + turbon ladda inte fullt, Kollade wastegaten under till hade stången släppt och satte tillbaka den och den ladda fullt dock så dumma som vi var kollade vi inte om det rök efter det och är en bit för mig att kolla det.

Då lyder min fråga om det: Kan det varit att den fick fel bränsle blandning efter som turbon inte ladda och då svartrök eller helt enkelt turboras pågång? var inte mycket svart alls+ det lukta. Med tanke på Svart = Bränsle och eftersom turbo så blev det för lite luft och därav svartrök? vill bara ha lite extra pejl inte direkt turbo snubbe...

Sedan drar bilen åt höger i ca 10km/h så går ratten som sekund visarn på klockan liksom tickar åt höger och släpper ratten i hög fart så åker den höger och inget fel på däcket. Kan det vara någon bussning eller styrled eller så?..

Tack för svar!

''Boys Will Always Be Boys''

4 670 Inlägg
29 juni 2013
Svartrök är oförbränt bränsle. Så titta upp nu när laddet fungerar om den ryker svart eller luktar massa oförbränd soppa.

Angående att den drar har ni gjort hjulinställning o kollat om det står rätt till?

110 Inlägg
29 juni 2013
Trådstartare
aa men när den är upp hissad och vickar på hjulet så är det som ett litet glapp som leder hela vägen närmare motor inte riktigt koll vad den delen heter hmm men den är nästan direkt under motorn hela vägen glappar.

''Boys Will Always Be Boys''

Sök