Har inte blivit så mycket jobbande på bilen men jag har var vart en snäll pojke i år i alla fall kan jag konstatera.
Fixade fram 4 beggade S60R OK så att man får stop på henne. Fick tag på ett färdigfräst fläns som tar en från ovalt hål till runt hål med spridare hål på. Nu bara bygga resten av insuget.
Var uppe i norr och hälsade på där motorn står och blir polerad. Den flänsen/insuget jag köpte var för litet mot vad vi har portat. Blir att CADa ett eget med Jenvey 50mm spjäll istället.
Mera bilder inom kort då det inte borde vara för svårt att få ihop något.
Gjorde en grovform av vänster hörn på splittern för att börja formtagningen av splittern. Idag köpes byggskum för att skumma på lite mera och sedan plockar jag lös splittern och slipar den på en bänk istället.
Har fått tag på en garageplats nu. Håller på och inreder den med bänkar och hyllor. Så fort som det är klart så flyttas bilen in i garaget. Fram till dess så får ni några bilder i sin förvaringsplats.
Har inte än men snart går jag på med finare papper. Tänkte gjuta skärmarna i januari
det låter spännande. slipa på utav bara den nu så man får se hur bilen kommer att se ut när den blir klar. ja har ju väntat i flera år nu på att se den färdig.
Jo tack det slipas så att det ryker!. Vill man kolla ungefär hur den kommer bli så är bilderna som är tagna i det nya garaget rätt så rättvisande ändå. Så himla drygt med alla slipränder och ojämnheter som blir av slipklossen som man måste bättringsspackla hela tiden. Man kör helt enkelt för mycket på en och samma ställe. Ingen direkt plan yta heller. Allt är rund, konkav och konvext om vart annat.
Hur brukar du göra? Vilken storlek på klossen körde du med på din gröna Amazon?