3296
Sök

Tips på bas till Magnat black core Mono steg

309 Inlägg
3 juli 2013
Trådstartare
Hej! Jo är så att jag letar efter en bas att sätta i min golf 4a!
Har kenwood 6051u huvudenhet och highline sound i bilen.

Det jag är på jakt efter är en bas då min nuvarande från förra bilen (15" Hertz HX380.4) Är LITE för stor.

Jag kommer driva det med Magnat black core One. Har en sluten 12" låda ligger hemma som jag tänkte använda mig av för att hålla budgeten nere. såg att brl har sommarrea så tänkte därför åka dit och eventuellt handla men tänkte höra era åsikter först.

Basar:
http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … 022d2.html
http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … o1214.html
http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … 415-2.html

Lite spec på steget

Max. uteffekt * vid 4 ohm 900 W
RMS uteffekt ** i 4 ohm 350 W
Max. uteffekt * i 2 ohm 1500 W
RMS uteffekt ** i 2 ohm 500 W
MAX uteffekt ** till 1 ohm 2100 W
RMS uteffekt ** till 1 ohm 700 W

Kommer någon av dessa basarna passa bra till steget? Eller har ni några andra förslag?

309 Inlägg
4 juli 2013
Trådstartare
Bumpar i hopp om svar

Gladen Audio
2 388 Inlägg
4 juli 2013
Hur stor är lådan du har? Om du ska köpa nåt runt tusenlappen på BRL hade jag satsat på deras 12" GAS Silver bas  då den ska låta rätt bra för pengen, de andra du länkat funkar säkert de med.

Är lite nyfiken bara på vad du menar att din nuvarande bas är för stor?
Rent storleksmässigt eller lådvolymsmässigt?
I sluten låda behöver en HX380 40-45L ungefär för att spela bra.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

559 Inlägg
4 juli 2013
Ska du ha en bra 12" runt 1000 lappen så skulle jag val Gladen RS12 istället
http://www.pmshopen.se/gladen-rs-12/1087-0

www.pmshopen.se, webb samt butik i Solna på Johan Enbergsv. 2
Även på Facebook

309 Inlägg
4 juli 2013
Trådstartare
Frippe_L skrev:
Hur stor är lådan du har? Om du ska köpa nåt runt tusenlappen på BRL hade jag satsat på deras 12" GAS Silver bas  då den ska låta rätt bra för pengen, de andra du länkat funkar säkert de med.

Har bara räknat lite snabbt på lådan jag har, men runt en 45L.

Jo jag är lite sugen på att testa GAS, aldrig litat fullt ut på dem. Men till den prislappen kan det vara värt det!

Basen är en 15", Själva lådan är väldigt stor. Bild finns på mina bilar. Det är TT avant här på garaget som har byggt lådan! Har för mig att lådan iaf är på 80L.

309 Inlägg
4 juli 2013
Trådstartare
Putte1 skrev:
Ska du ha en bra 12" runt 1000 lappen så skulle jag val Gladen RS12 istället
http://www.pmshopen.se/gladen-rs-12/1087-0

Har aldrig hört en gladen, eller sätt en för den delen heller. Om fler kunde rekommendera Gladen kunde man våga på att testa!

309 Inlägg
4 juli 2013
Trådstartare
Enda anledningen att jag skulle köpa på BRL är för att jag har nära dit. Kan lika gärna beställa/ köpa på blocket.

Frippe_L skrev:

Gladen Audio
2 388 Inlägg
4 juli 2013
Sandegren skrev:
Frippe_L skrev:

Jo jag är lite sugen på att testa GAS, aldrig litat fullt ut på dem. Men till den prislappen kan det vara värt det!

Basen är en 15", Själva lådan är väldigt stor. Bild finns på mina bilar. Det är TT avant här på garaget som har byggt lådan! Har för mig att lådan iaf är på 80L.

Jo men den lådan är portad och lagom storlek i det fallet, om din slutna låda har mått som gör att din hx bas fysiskt får plats i den hade jag kapat upp hålet och använt hx basen i den slutna lådan.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

309 Inlägg
4 juli 2013
Trådstartare
Frippe_L skrev:
Sandegren skrev:
Frippe_L skrev:

Jo men den lådan är portad och lagom storlek i det fallet, om din slutna låda har mått som gör att din hx bas fysiskt får plats i den hade jag kapat upp hålet och använt hx basen i den slutna lådan.

Hm okej, ska ta och kika på det!

309 Inlägg
5 juli 2013
Trådstartare
Var iväg till brl och köpte en gas silver bas idag. Kom hem och kopplade in den, startade stereon, basen rasslade som ett as, låter som att något är löst i den. Hade inte höjt volymen eller något, utan det var så direkt när jag startade.

Nu har brl stängt så får åka dit direkt på måndag morgon, bara hoppas på att de tror på mig och inte tror att jag har spelat sönder den eller liknande!

Sök