Har en Skoda Felicia. Har en JVC KD-521 huvudenhet. En zachry bass i bandpass låda med något random steg. Iaf har suttit i bilen i ungefär 1 år och fungerat utan problem, men för ett tag sen så dog all bass, steget lös men det var helt dött. Får inte en suck ur varken steg eller basen. Testat basen inne med vanlig förstärkare men får inte ut något ljud, låter inget konstigt om den om man trycker den upp o ner, luktar inte bränt eller något. När det gick sönder så spela jag inte alls högt. Tror stereon var på vol 24 och brukar spela uppåt 34-38.
Nu har jag en kompis baslåda med steg i som funkar bra osv, men basen kan helt plötsligt försvinna och jag får starta om stereon eller dra ut remot kabeln och sätta tillbaka. När basen försvinner så lyser fortfarande steget. Det har bara dött när man spelar lågt eller inget alls. jag kan åka långt och spela högt utan att det dör så verkar som det bara dör när det är låg volym. Har testat med en annan huvudenhet, ingen skillnad.. Vad kan vara felet??