3000
Sök

Bränsletank Hissa ner bakvagn Vs Nibbla? V70R AWD-98

414 Inlägg
7 juli 2013
Trådstartare
Hej.

Kanske felpostad, vänligen flytta den isåfall:)

Min bränslemätare är stendöd, har mätt upp att det är givaren som sitter i samma amatur som bränslepumpen ( passagerarsidan ) Saken är att jag tror bränslepumpen gnäller ibland men vet inte riktigt lite svårt att lokalisera ljudet när man kör.

Då är frågan. Ska jag hissa ner bakvagnen och göra det den svåra vägen, eller nibbla upp ett hål och göra en service lucka för framtida byten? Eller kanske båda?

Har tillgång till garage så alla sett är möjliga, men tänkte mest på krockskyddet aka SIPS när man skär upp ett hål?

Skär jag upp ett hål. Så kommer jag skära så rakt som möjligt sen popnita fast plåtbitar på den lösa delen borra ett antal hål i karossen och sätta blindnitmuttrar/mutternnitar  så man kan skruva loss den för framtida byten. täta lite här och var och så var det klart.

kan inte riktigt bestämma mig över hur jag ska göra, saken är att rören ovanpå tanken är rätt rostiga ( 1 har rostat av redan)  så när ändå den är nere kan man ju byta dom mot slangar.

Nibbla, demontera allt eller båda? Hjälp mig smile
Senast redigerat av Ankmeister (7 juli 2013)

54 Inlägg
13 juli 2013
Jag hade dragit upp ett nytt hål,Så länge det inte syns sedan

2 266 Inlägg
13 juli 2013
Är de inte lucka för tankarmaturen redan på bilen?

svetsdiff !!!

414 Inlägg
13 juli 2013
Trådstartare
mbmek skrev:
Jag hade dragit upp ett nytt hål,Så länge det inte syns sedan

Funderar på det, men vet ej. Köpt muttrar osv så jag kan hissa ner den. men vet ej.

PMPerformance skrev:
Är de inte lucka för tankarmaturen redan på bilen?

Nope inte på awd!

Sök