Tjena, detta är mitt långtidsprojekt. Det är en Volvo 850 Sedan GLT 2.5L Automat.
Allt detta är gjort under 10 dagar fler bilder kommer!
Såhär såg den ut när min pappa var och köpte den!
Väldigt fin och hel inredning
Detta är en vinge som ska lackas om i samma färg som bilen och sättas dit
som ni kanske såg så satt de andra fälgar på nu, vart mycket bättre och tanklocket är på sin plats!
Har dock ingen aning varför dom har satt någon extra sak bakom reg skylten, det mellan baklysena lackades mattsvart, och sista rörbiten på avgasröret saknas men kommer!
Tog och lackade om chrome grillen till mattsvart med chrome ram runt om, dock rost under grillen som för tillfälligt slipades ner och slackades mattsvart tills hela motorhuven ska lackas om. Även fram är det nå extra plåt för reg skylten!
Extra plåten bakom reggen fram togs bort och lackade taklisterna svart
Blev riktigt bra, ser inte ut som samma bil längre
Eftersom sista rörbiten fram bakhjulet och bakåt saknades så vart tvungen att köpa rör och ett utblås
Blev rätt maffigt, dock så var dragkroks balken i vägen så utblåset hamnade lite lägre ner än väntat
Trodde att de skulle komma längre upp så vart tvungen att kapa upp lite granna så de skulle passa men men...
Lackade även dörrkarmarna runt fönstret så, blir fint när rutorna tonas och vindavvisare på
Drog lite diskreta stripes på bilen, blev faktiskt bra, lackade även listerna runt om på bilen mattsvart, blev riktigt bra. Detta är resultatet på vad jag har hunnit gjort på bilen under tiden jag har varit hos pappa
Tack för mig, detta var allt för denna gång. Updates kommer när jag eller min far har gjort något mer på bilen !
Blev riktigt nöjd, ser inte ut som samma bil längre sjukt nöjd. Längtar tills jag får hämta hem den !!