3088
Sök

Varför kör ni så förbannat nära bilen? Kör om för i helsefyr!

Evildan
12 april 2014
#241
DiwraZ skrev:
Evildan skrev:
DiwraZ skrev:

Grundregeln i trafiken är att du ska ligga väl till höger. Givetvis inte om det föreligger skäl att inte göra det.
Du har ingensomhelst rättighet att ligga intill mittlinjen. För övrigt har du INGEN rättighet i trafiken. Jag har full förståelse för att alla inte är lika duktiga och har samma förutsättningar i trafiken. Men behärskar du inte att köra skyltad hastighet och inte har vett nog att hålla undan så har du ej i trafiken att göra. Hoppas inte vi ses i trafiken!!

http://korkortonline.se/teori/placering/

Ja det står ju klart och tydligt att man vid goda förhållanden ska placera sig "något åt höger". Givetvis menar jag inte att du ska va ute i gruset. Om jag frågar såhär då: varför vill du inte släppa fram mig när jag närmar mig bakifrån i en högre hastighet? Om du har möjlighet att gå något åt sidan föratt underlätta omkörning. Varför ska det vara så svårt att ha uppsikt bakåt? Varför kan du inte gå in mella två långtradare för att släppa om mig när jag vill köra fortare och sedan fortsätta i din takt?

Nej, det står det absolut inte, det är en stor skillnad på kan som det står i texten och ditt ska.

Om sikten åt sidorna är god (ingen skog eller djupa diken) kan du ligga något åt höger i körfältet. Detta ger dig god marginal till mötande fordon.

Hur tänkte du nu med långtradarna?
Har denna av mig tidigare ponerade kurviga 80 väg med skymd sikt blivit tvåfilig nu?

Eller har vi nu åkt ut på en motorväg med tvåfiligt?
På en motorväg när jag (kan bara svara för hur jag gör) påbörjar en omkörning av en långtradare tittar jag först bakåt för att se om någon är på väg om eller närmar sig med betydligt högre hastighet, är så fallet väntar jag tills det blir fritt.
Under omkörningen håller jag den hastighet som jag med tanke på väglag och andra omständigheter finner lämplig, närmar sig en bil då fort bakifrån och luckan mellan dessa två långtradare är av ett sådant mått at jag kan gå in där på ett säkert vis gör jag det, är luckan för liten får givetvis den som kommer bakifrån vänta tills jag kommit om bägge ekipagen eller åtta ekipage om det nu är en konvoj som inte sällan förekommer.

Evildan
12 april 2014
#242
DiwraZ skrev:
Evildan skrev:
DiwraZ skrev:

Utan att slänga mig med procentsatser, en allt för stor andel körkortsinnehavare har inte på vägarna att göra. Varför ska jag respektera idioter och sengångare med huvudet under armen om de ej respekterar mina behov? Denna diskution börjar glida in på politik och syn på människovärde. Det vill jag ej diskutera här då jag är övertygad om att de flesta inte håller med mig så jag tänker inte yttra mig.

En av anledningarna till ditt problem beskrev du väldigt målande i din text ovan, att du ser andra individer som inte delar ditt synsätt eller sätt att agera som idioter och sengångare, du vill uppenbart inte själv respektera deras behov i trafiken när dom kör enligt trafikreglerna?

Om du istället lär dig att respektera andra trafikanters behov blir säkerligen din tid i trafiken betydligt enklare.

Vem diskuterar människovärde eller politik?

Jag har full förståelse för att äldre inte är lika snabba i varken tanken eller fysiken. Jag förstår att en mor med 3 gallskrikande hungriga barn inte har full fokus.

Men är det en mänsklig rättighet att flumma runt i trafiken och tänka på annat? Kan man inte fokusera på körningen så föreslår jag att man ställer bilen och reser kollektivt.

På den punkten håller jag med dig, någon som inte har fokus på sin körning har inte i trafiken att göra.
Att däremot utgå ifrån att någon som väljer att köra långsammare inte har fokus på sin körning är en annan sak.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
12 april 2014
#243
Evildan skrev:
DiwraZ skrev:

Ja det står ju klart och tydligt att man vid goda förhållanden ska placera sig "något åt höger". Givetvis menar jag inte att du ska va ute i gruset. Om jag frågar såhär då: varför vill du inte släppa fram mig när jag närmar mig bakifrån i en högre hastighet? Om du har möjlighet att gå något åt sidan föratt underlätta omkörning. Varför ska det vara så svårt att ha uppsikt bakåt? Varför kan du inte gå in mella två långtradare för att släppa om mig när jag vill köra fortare och sedan fortsätta i din takt?

Nej, det står det absolut inte, det är en stor skillnad på kan som det står i texten och ditt ska.

Om sikten åt sidorna är god (ingen skog eller djupa diken) kan du ligga något åt höger i körfältet. Detta ger dig god marginal till mötande fordon.

Hur tänkte du nu med långtradarna?
Har denna av mig tidigare ponerade kurviga 80 väg med skymd sikt blivit tvåfilig nu?

Eller har vi nu åkt ut på en motorväg med tvåfiligt?
På en motorväg när jag (kan bara svara för hur jag gör) påbörjar en omkörning av en långtradare tittar jag först bakåt för att se om någon är på väg om eller närmar sig med betydligt högre hastighet, är så fallet väntar jag tills det blir fritt.
Under omkörningen håller jag den hastighet som jag med tanke på väglag och andra omständigheter finner lämplig, närmar sig en bil då fort bakifrån och luckan mellan dessa två långtradare är av ett sådant mått at jag kan gå in där på ett säkert vis gör jag det, är luckan för liten får givetvis den som kommer bakifrån vänta tills jag kommit om bägge ekipagen eller åtta ekipage om det nu är en konvoj som inte sällan förekommer.

Då är vi överens om körning på 2filig väg iaf.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
12 april 2014
#244
Evildan skrev:
DiwraZ skrev:
Evildan skrev:

En av anledningarna till ditt problem beskrev du väldigt målande i din text ovan, att du ser andra individer som inte delar ditt synsätt eller sätt att agera som idioter och sengångare, du vill uppenbart inte själv respektera deras behov i trafiken när dom kör enligt trafikreglerna?

Om du istället lär dig att respektera andra trafikanters behov blir säkerligen din tid i trafiken betydligt enklare.

Vem diskuterar människovärde eller politik?

Jag har full förståelse för att äldre inte är lika snabba i varken tanken eller fysiken. Jag förstår att en mor med 3 gallskrikande hungriga barn inte har full fokus.

Men är det en mänsklig rättighet att flumma runt i trafiken och tänka på annat? Kan man inte fokusera på körningen så föreslår jag att man ställer bilen och reser kollektivt.

På den punkten håller jag med dig, någon som inte har fokus på sin körning har inte i trafiken att göra.
Att däremot utgå ifrån att någon som väljer att köra långsammare inte har fokus på sin körning är en annan sak.

Väljer man att "söndagsåka" utan att underlätta för övrig trafik har man inte i trafiken att göra. Jag kör inte alltid fort utan är ofta ut och glider i sakta mak. Får jag då annat fordon bakom stannar jag med glädje och släpper förbi.

Men nu startade ju tråden med problemet med folk som ligger för nära. Dessa är lika korkade som de som inte släpper förbi. Om folk börjar släppa förbi de som vill om så försvinner de flesta situationerna. Men inte alla tyvärr. Att det kommer finnas idioter i samhället får vi nog tyvärr leva med ett bra tag framöver, om inte jag får börja styra och ställa...

Jag tror att de flesta i tråden är överens om att det ska vara flyt i trafiken. Eller?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Evildan
12 april 2014
#245
DiwraZ skrev:
Evildan skrev:
http://korkortonline.se/teori/inlarning-mognad/

http://korkortonline.se/teori/reaktion-broms-stopp/

http://korkortonline.se/teori/omkorningar/

Några relevanta länkar.

Nu var du duktig som klarade av att länka.

Vart vill du komma med det? Jag har både B-kort och Taxileg. Så jag har redan visat att jag kan läsa på och memorera saker jag ej håller med om.

Inte särskilt svårt att länka faktiskt.
Dessutom kan jag tillgodogöra mig texterna som jag länkade till.

Länkarna tyckte jag kunde behövas då det förekommer så mkt skrift som inte är överensstämmande med trafikreglerna och övriga frågetecken angående annat som skrivits och förklarats ibland flertalet gånger, då kan den som känner sig behövd enkelt och utan någon ansträngning själv försöka hitta de fakta som eftersöks.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
12 april 2014
#246
Evildan skrev:
DiwraZ skrev:
Evildan skrev:
http://korkortonline.se/teori/inlarning-mognad/

http://korkortonline.se/teori/reaktion-broms-stopp/

http://korkortonline.se/teori/omkorningar/

Några relevanta länkar.

Nu var du duktig som klarade av att länka.

Vart vill du komma med det? Jag har både B-kort och Taxileg. Så jag har redan visat att jag kan läsa på och memorera saker jag ej håller med om.

Inte särskilt svårt att länka faktiskt.
Dessutom kan jag tillgodogöra mig texterna som jag länkade till.

Länkarna tyckte jag kunde behövas då det förekommer så mkt skrift som inte är överensstämmande med trafikreglerna och övriga frågetecken angående annat som skrivits och förklarats ibland flertalet gånger, då kan den som känner sig behövd enkelt och utan någon ansträngning själv försöka hitta de fakta som eftersöks.

Jag har inget förtroende för körkortliteratur. Läser man mellan raderna så är budskapet att man ska köra så sakta som möjligt föratt det är så himla farligt att köra och så fruktansvärt skadligt för miljön. Den värsta föraren man kan träffa på i trafiken är en körskolelärare. Det är löjeväckande hur man kan köra så privat. Men visst, om man motorbromsar och blinkar så mycket det bara är möjligt så blir det nog fred på jorden.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Dunken
12 april 2014
#247
robzter skrev:
bullshit att det bara skiljer 1minut. jag kör för fort dagligen och jag hinner fram till jobbet ca 15 minuter snabbare än övriga. förklara det isf?
senast i morse så åkte jag samtidigt som en annan kille från parkeringen hemma. jag han göra ett stopp och beställa mackor som dom gjorde på beställning och betala samt åka och körde om honom innan man ens kommit halvvägs till jobbet. och då är det en sträcka på ca 2-3mil. så att det inte skulle göra någon skillnad är skitsnack när det kommer till hur det är i verkligheten.

praktik och teori är 2 helt olika saker.

Man tjänar 50sekunder per 10Km/h man ökar, en fråga på ditt utspel om du har 2-3 mil till jobbet hur kan du vara 15min snabbare än dom andra??

Det är ju vad det tar att köra den sträckan i tid??
//Dunken

757 Inlägg
12 april 2014
#248
Dunken skrev:
robzter skrev:
bullshit att det bara skiljer 1minut. jag kör för fort dagligen och jag hinner fram till jobbet ca 15 minuter snabbare än övriga. förklara det isf?
senast i morse så åkte jag samtidigt som en annan kille från parkeringen hemma. jag han göra ett stopp och beställa mackor som dom gjorde på beställning och betala samt åka och körde om honom innan man ens kommit halvvägs till jobbet. och då är det en sträcka på ca 2-3mil. så att det inte skulle göra någon skillnad är skitsnack när det kommer till hur det är i verkligheten.

praktik och teori är 2 helt olika saker.

Man tjänar 50sekunder per 10Km/h man ökar, en fråga på ditt utspel om du har 2-3 mil till jobbet hur kan du vara 15min snabbare än dom andra??

Det är ju vad det tar att köra den sträckan i tid??
//Dunken

för att man hamnar i olika trafiktockningar om man inte hamnar på rätt ställe i tid.

provat flera gånger. man tjänar mer än 50 sekunder i verkligheten. teori och praktik är helt olika saker. om jag håller 10 km/h mer än dig så är det större chans att du måste stanna vid ett rödljus och då vart de 50 sekunderna plötsligt 4-5 minuter beroende på korsning.  det blir lätt 10-15 minuter bara på en resa till jobbet. ta det då ggr 2 det är upp till en halvtimme bara att sitta i trafik. jag vet inte hur det är för er men jag tillbringar hellre min tid i soffan än att sitta i köer en halvtimme om dagen.

har ett ställe som jag räknat ut som checkpoint. är jag inte där innan 06.48 så är det stor sannolikhet att det är stopp och jag garanterat kommer försent.


google maps säger att det ska ta 20 minuter om man kör lagligt. vilket inte stämmer om man åker i rusning. och där är det som sagt ofta folk ligger i vänsterfilen i 70 fast det är 70 och långa avstånd i högerfilen. självklart har dom inte en enda bil framför sig. utan det är sånna där jävla sniglar som är i sin egen värld.
Senast redigerat av robzter (12 april 2014)

5 198 Inlägg
12 april 2014
#249
Undrar hur många här som skulle få gå till jobbet om man finge göra ett omprov. Tur man inte vet vilka man möter ute på vägarna.

Rumpmas
3 860 Inlägg
12 april 2014
#250
Fick en sådan bakom mig idag igen. Jag såg knappt lysena i backspegeln, och efter två mötesfria rakor tände jag bromsljuset. Men då släppte han faktiskt av för att sedan köra om på nästa raka. Men frågan är ju varför man som bakomvarande inte reagerar på att man håller på att para sig med bilen framför när det går att köra om istället? Och en 9-3 och en V70 skulle bli en jäkla byracka, det vill inte världen skåda...


Dunken
12 april 2014
#251
robzter skrev:
Dunken skrev:
robzter skrev:
bullshit att det bara skiljer 1minut. jag kör för fort dagligen och jag hinner fram till jobbet ca 15 minuter snabbare än övriga. förklara det isf?
senast i morse så åkte jag samtidigt som en annan kille från parkeringen hemma. jag han göra ett stopp och beställa mackor som dom gjorde på beställning och betala samt åka och körde om honom innan man ens kommit halvvägs till jobbet. och då är det en sträcka på ca 2-3mil. så att det inte skulle göra någon skillnad är skitsnack när det kommer till hur det är i verkligheten.

praktik och teori är 2 helt olika saker.

Man tjänar 50sekunder per 10Km/h man ökar, en fråga på ditt utspel om du har 2-3 mil till jobbet hur kan du vara 15min snabbare än dom andra??

Det är ju vad det tar att köra den sträckan i tid??
//Dunken

provat flera gånger. man tjänar mer än 50 sekunder i verkligheten. teori och praktik är helt olika saker. om jag håller 10 km/h mer än dig så är det större chans att du måste stanna vid ett rödljus och då vart de 50 sekunderna plötsligt 4-5 minuter beroende på korsning.  det blir lätt 10-15 minuter bara på en resa till jobbet. ta det då ggr 2 det är upp till en halvtimme bara att sitta i trafik. jag vet inte hur det är för er men jag tillbringar hellre min tid i soffan än att sitta i köer en halvtimme om dagen.

Hej igen..

Med tanke på ditt resonemang så lär du ha en skaplig magsyra både till och från jobbet, en bil till i vägen och hela din dag måste vara förstörd..tongue

Då åker jag nog hellre i min takt än stressar upp mej för att tjäna nån eller några minuter, för är ju de det handlar om..

Sen åka som en furie till och från bara för att kunna sitta i soffan eller ligga i sängen nån minut till, det köper inte jag iaf..smile
//Dunken

Avstängd
10 388 Inlägg
12 april 2014
#252
DiwraZ skrev:
Grundregeln i trafiken är att du ska ligga väl till höger. Givetvis inte om det föreligger skäl att inte göra det.
Du har ingensomhelst rättighet att ligga intill mittlinjen. För övrigt har du INGEN rättighet i trafiken. Jag har full förståelse för att alla inte är lika duktiga och har samma förutsättningar i trafiken. Men behärskar du inte att köra skyltad hastighet och inte har vett nog att hålla undan så har du ej i trafiken att göra. Hoppas inte vi ses i trafiken!!

Skyltad hastighet är, som du vet, maxhastighet, dvs inte något måste. Jag håller skyltad hastighet, enligt min hastighetsmätare. Sen att din gps (och min) säger att det är 76-77km/h på 80-väg, bryr jag inte mig det minsta om. Jag är inte -skyldig- att hålla 80km/h.

Sen är du ju väldigt duktig på att inte ha någon fast åsikt, eller åtminstone inte stå för den.Å ena sidan är det "de som håller 75 på 80-väg" du vill åt, sen helt plötsligt är de inte de som är problemet.

För att senare virra till det -ytterligare- säger du att det -inte- är tidsförlusten som är problemet. VA FAEN?! Vad spelar det då för roll om någon håller 75 på 80-väg?! Du bryr ju inte dig om tidsförlusten?!

Som Evildan redan påpekat, så är det inte alls som så att det är något tvång, åter igen, jag får absolut ligga och kela med mittlinjen, om jag vill, jag varken "ska" eller "måste" ligga till höger. Jag kan, jag får och jag ska när du väl kör om, men inte annars.


För att göra det mer spännande så är alla som inte ger "dig" respekt genom att flytta på sig när de håller 75 på 80-väg, som visserligen inte är de som är de egentliga problemet, och det spelar tidsmässigt ingen roll heller så det kunde i grund och botten kvitta (utifrån vad du själv sagt), så det verkar bara vara en märklig principsak, kompletta idioter som inte har något som helst att göra i trafiken.

Än mindre folket som faktiskt håller skyltad hastighet utifrån sin hastighetsmätare.

Men du, som inte har någon som helst respekt för att folk kör efter sin hastighetsmätare, inte tycker att de som håller 75 på 80-väg är problemet, fast de inte flyttar på sig och du skriver spaltmeter om dessa, och som inte heller anser att det finns någon egentlig tidsvinst i att köra om heller, DU ska minsann ha respekt.


Ja...

Jösses...
Senast redigerat av it_mutt (12 april 2014)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

3 182 Inlägg
12 april 2014
#253
robzter skrev:
pukan2 skrev:
tycker det är bra med folk som ligger nära det betyder att du får ut ny bakdel på bilen när du tvärnitar då den påhittade hunden sprang ut framför din bil. testar detta varje gång nån idiot lägger sig för nära, alltså 1 meter och mindre.

och du får gratis whiplash på köpet smile hoppas det smakar.

har faktiskt länge funderat på om man kunde sätta typ mjuka madrasser i fram på bilen så man faktiskt kan putta lite på andra utan att det blir skador tongue

om man pratar om dom som faktiskt håller hastigheten varför ska du puta på dom som håller sig till hastigheten, tror inte dom uppskattar det. kör om istället och låt dom laglydiga vara ifred.

757 Inlägg
12 april 2014
#254
pukan2 skrev:
robzter skrev:
pukan2 skrev:
tycker det är bra med folk som ligger nära det betyder att du får ut ny bakdel på bilen när du tvärnitar då den påhittade hunden sprang ut framför din bil. testar detta varje gång nån idiot lägger sig för nära, alltså 1 meter och mindre.

och du får gratis whiplash på köpet smile hoppas det smakar.

har faktiskt länge funderat på om man kunde sätta typ mjuka madrasser i fram på bilen så man faktiskt kan putta lite på andra utan att det blir skador tongue

om man pratar om dom som faktiskt håller hastigheten varför ska du puta på dom som håller sig till hastigheten, tror inte dom uppskattar det. kör om istället och låt dom laglydiga vara ifred.

för att ni som ligger och segar i vänsterfilen och aldrig kör om ska ta och göra det. det är helt menlöst om ni ligger i 70 i vänsterfilen och det går i 70 i högerfilen. byt fil isf så är hela problemet löst. men ni envisas med att dagdrömma och aldrig gå åt sidan.

tänker mer på om det är någon som ligger i 60 på 70väg eller 80 på 90väg så kan man hjälpa dom upp lite i fart smile

...has left the building...
4 474 Inlägg
12 april 2014
#255
Jag blir lika förbannad varje gång...Skyltad hastighet 90, tvåfilig väg. Jag ligger i knappa 100, enligt GPS. Kör om en bil. Bakifrån kommer det en bil "snabbt", är ungefär 2 m från min kofångare när jag har typ 5-10 m kvar till o passera bilen framför. Idioten bakom börjar blinka med helljuset, trots att trafiken framför är tät i regel, dvs han kommer kanske 40 m till när han passerat mig sen skall han förbi nästa "bromskloss"...Jag tänder dimljusen bak så idioten hajjar att jag har koll på honom, svänger in till höger så fort jag kört om, och ger honom fingret eftersom jag ser att han gestikulerar i backspegeln när han ligger typ 2m bakom. Har många gånger god lust att lägga mig EXAKT i 90, bara för att jävlas o seeeeega mig om bilen till höger...VÄLDIGT ofta brukar dessa idioter svänga in framför mig och TVÄRNITA, men se den gubben går aldrig eftersom jag vet, och räknar med att det är precis det de kommer göra...Nötter som dessa borde polisen plocka, dels för att de kör så jävla nära, men även för ofoget att svänga in framför o tvärnita, i syfte att skapa en olycka...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Rumpmas
3 860 Inlägg
13 april 2014
#256
robzter skrev:
pukan2 skrev:
robzter skrev:

och du får gratis whiplash på köpet smile hoppas det smakar.

har faktiskt länge funderat på om man kunde sätta typ mjuka madrasser i fram på bilen så man faktiskt kan putta lite på andra utan att det blir skador tongue

om man pratar om dom som faktiskt håller hastigheten varför ska du puta på dom som håller sig till hastigheten, tror inte dom uppskattar det. kör om istället och låt dom laglydiga vara ifred.

för att ni som ligger och segar i vänsterfilen och aldrig kör om ska ta och göra det. det är helt menlöst om ni ligger i 70 i vänsterfilen och det går i 70 i högerfilen. byt fil isf så är hela problemet löst. men ni envisas med att dagdrömma och aldrig gå åt sidan.

tänker mer på om det är någon som ligger i 60 på 70väg eller 80 på 90väg så kan man hjälpa dom upp lite i fart smile

Nu handlade i och för sig tråden inte om vänsterfilsmongon, utan om folk som av någon anledning lägger sig i arslet på framförvarande trots att det finns möjligheter att köra om helt lagligt alternativt absolut inte kommer om, typ enfilig sträcka. Att man inte uppskattar en bil i röven när denne istället kan köra om betyder inte att man är en vänsterfilskramare.


55 Inlägg
13 april 2014
#257
Jag svär ganska rejält när jag kommer ifatt en person som inte håller hastigheten som står på skyltarna. Klarar man inte det är min åsikt att man ska stanna hemma och inte förstöra trafikrytmen (alt. åka med någon mer kapabel förare).
Därefter lägger jag mej på ett bra avstånd för att vid första tillfälle kunna göra en fin flygande omkörning. Dvs. på bra avstånd för att inte stressa den stackars sate som redan innan jag kommit ifatt verkar livrädd för dessa oerhört farliga fordon i dessa sjuuuukt höga hastigheter (75-80 på 90-väg/85-90 på 100-väg).
Men det är ju bara hur jag gör... Har svårt att tro någon som redan är livrädd ökar hastigheten pga att någon lägger sej för nära och gör personen ännu mer nervös.


5 198 Inlägg
13 april 2014
#258
Norman88 skrev:
Jag svär ganska rejält när jag kommer ifatt en person som inte håller hastigheten som står på skyltarna. Klarar man inte det är min åsikt att man ska stanna hemma och inte förstöra trafikrytmen (alt. åka med någon mer kapabel förare).
Därefter lägger jag mej på ett bra avstånd för att vid första tillfälle kunna göra en fin flygande omkörning. Dvs. på bra avstånd för att inte stressa den stackars sate som redan innan jag kommit ifatt verkar livrädd för dessa oerhört farliga fordon i dessa sjuuuukt höga hastigheter (75-80 på 90-väg/85-90 på 100-väg).
Men det är ju bara hur jag gör... Har svårt att tro någon som redan är livrädd ökar hastigheten pga att någon lägger sej för nära och gör personen ännu mer nervös.

Nästa gång du kommer i kapp en sån, så kan du ju fråga varför h*n inte håller den hastighet som står på skylten.. DU har ingen aning om VARFÖR denne person ligger och kör saktare än begränsningen. Och som du KANSKE har lärt dej när du tog körkortet så är det MAX hastighet på skyltarna.

mopar300
13 april 2014
#259
man får köra i lägre hastighet utan att bli bötfäld...
ex ligga i 30 på en 90 väg å då inte ngn traktorreggad utan en bil..
det är väl upp till var å en att köra den hastighet som den väljer själv,du kan starta din dag lite tidigare el senare så e det problem löst......
men nu handlade detta problem om att ha en i röven,å de vill nog ingen bilförare ha vare sig dom kör sakta som f**n eller fort som f**n....har jag rätt el fel............ha de............

6 630 Inlägg
13 april 2014
#260
mopar300 skrev:
man får köra i lägre hastighet utan att bli bötfäld...
ex ligga i 30 på en 90 väg å då inte ngn traktorreggad utan en bil..
det är väl upp till var å en att köra den hastighet som den väljer själv,du kan starta din dag lite tidigare el senare så e det problem löst......
men nu handlade detta problem om att ha en i röven,å de vill nog ingen bilförare ha vare sig dom kör sakta som f**n eller fort som f**n....har jag rätt el fel............ha de............

Så länge man inte är fara för andra trafikkanter. c:

De/Dem


Sök