Var och installerade nya spridare igår samt landsvägsmappning efter det. Gick kanon!
Mina erfarenheter är nu dock, att ett kompressor+intercool-kit som jag har på min tydligen kan resultera i att originalbränslepumpen samt originalspridarna inte riktigt levererar den soppa som behövs för den större mängd luft som kompressorn ger. Det kanske håller ett tag, men förr eller senare kan det nog bli en väldigt tråkig och dyr historia när nånting smälter. Nu är allting som det ska och den får soppa och luft så det räcker genom hela registret.
Vad gäller besiktning så är det en enda rem att plocka bort för att "inaktivera" kompressorn. Inte alls svårt, den sitter längst fram i motorn så man kommer åt den genom att ta bort fjäderbensstaget och kåpan. Vad gäller mappning ska det inte behövs nåt speciellt enbart för besiktning. Min är besiktigad 2 gånger med kompressorkitet på av tidigare ägare. Huruvida han kände nån besiktningsman vet jag inte men jag tror inte det. Ska besiktiga min själv för första gången inom 4 månader, återstår att se hur det går.
Lite tips jag har fått är att plocka bort remmen innan och om det frågas nåt så kan jag i mitt fall säga att det är en show-grej då bilen byggdes som en utställningsbil i USA. Kompressorn är bara för show och som synes så drivs den inte ens. Eller hävda att det är en specialutgåva av bilen kanske? :-)