3766
Sök

Byta från b230f till b230e

3 Inlägg
14 juli 2013
Trådstartare
jag har en 740gl med en b230f som skar idag, Och har även en gle 87 B230E kan jag flytta över den motorn och ha kvar elktroniska  instputet ?

kronan94_
17 juli 2013
B230E har mekaniskt sprut k-jetronic.

Så vill du konvertera från mekaniskt till elektroniskt så måste du nog byta hela elsystemet plus flera andra saker som bränslepump m.m.

9 118 Inlägg
17 juli 2013
Du kan flytta över bottendelen på E maskin till bilen med F maskin. Du får även flytta lite givare från F bottendelen till E bottendelen. Så ska du se att det funkar.

124 Inlägg
17 juli 2013
Kört utan olja?

Bränslepump får du byta. Sitter väl inga databoxar på e motorn heller då den är mekanisk. Sitter ju en hel del andra saker på b230e oxå t.ex vacuumklocka och diverse slangar.

"Heeeeej dåååå"

Perfektionist!
147 Inlägg
17 juli 2013
Lättast är om du lyfter toppen från F motorn och flyttar över den till E motorn då E motorns topp har urgröpta hål för spridarna. För på F motorn sitter spridarna på insuget. Och sen är det som Putteliten säger att du får flytta givare som du behöver från F motorn och sätta dom på E motorn så ska det bara vara att starta upp den.

Snabbt sagt. Blocket är det samma. Det är bara kringutrustningen (insug,givare och motorstyrningen) som skiljer dom motorerna från varandra smile

Ha vett, åk brett!

51 Inlägg
17 juli 2013
Högre komp i B230e så blir en roligare maskin på köpet.
Du får borra och gänga nya hål för vevaxelgivaren bak på blocket.

3 Inlägg
17 juli 2013
Trådstartare
toppen hade åkt med motorn på f.
nu sitter det då där. men måste ha glömt nåt då jag saknar tomgång  och den går ojämt upp till 1500rpm
Senast redigerat av fiskjavel (17 juli 2013)

3 Inlägg
17 juli 2013
Trådstartare
ivaldi skrev:

vad händer om jag inte gör det ?

51 Inlägg
18 juli 2013
fiskjavel skrev:
ivaldi skrev:

vad händer om jag inte gör det ?

Motorn startar inte?

Sök