3105
Sök

Köpråd, Saab, bmw eller audi?

jasse26
22 juli 2013
#81
dLinkz skrev:
Vad tror ni om denna? http://www.blocket.se/stockholm/Saab_9_ … =9&w=2 .

fin bil. gött me aero hehe mkt hästar .
är det t5 motor i den?

120 Inlägg
22 juli 2013
#82
jasse26 skrev:
dLinkz skrev:
Vad tror ni om denna? http://www.blocket.se/stockholm/Saab_9_ … =9&w=2 .

fin bil. gött me aero hehe mkt hästar .
är det t5 motor i den?

Av alla 9-3modeller MY00 så är det bara 2.0t (154hk) som har T5-spis. Resten har T7


huh?
10 427 Inlägg
22 juli 2013
#83
M_Broberg skrev:
steifan skrev:
Och det är först på senare år som man börjat med mer avancerade framvagnar på framhjuldsdrivna bilar, tex Fords RevoKnuckle i Focus RS eller GMs HiPer Strut (om bla monterades på "sista" Saab 9-5, eller åtminstone vissa modeller).

fast det där är ju bara BS. den bästa varianten är fortfarande dubbla A-armar som är mycket simpel konstruktion, dom "avancerade" framvagnarna är bara olika versioner av McÄckelben och gjorda för att spara plats och pengar.

haha jo tjena wink


huh?
10 427 Inlägg
22 juli 2013
#84
M_Broberg skrev:
steifan skrev:
M_Broberg skrev:

fast det där är ju bara BS. den bästa varianten är fortfarande dubbla A-armar som är mycket simpel konstruktion, dom "avancerade" framvagnarna är bara olika versioner av McÄckelben och gjorda för att spara plats och pengar.

haha jo tjena wink

Tja om nu dom där coola avancerade framvagnarna är så bra, varför puttrar F1 bilarna fortfarande runt med dubbla A-armar?

Ja det kan du ju fundera på wink HiPer-strut & Revoknuckle lånar ju in lite egenskaper från dubbla A-armar i vanliga standardbilar, till högre kostnad och högre vikt givetvis men skadar väl inte om framhjulsdrivna bilar går lite bättre när det svänger tongue

Men du får gärna berätta mer om varför det bara är bullshit när endast ett fåtal relativt dyrare (framhjulsdrivna) bilmodeller använder sig av detta.


jasse26
22 juli 2013
#85
frostyman skrev:
jasse26 skrev:
dLinkz skrev:
Vad tror ni om denna? http://www.blocket.se/stockholm/Saab_9_ … =9&w=2 .

fin bil. gött me aero hehe mkt hästar .
är det t5 motor i den?

Av alla 9-3modeller MY00 så är det bara 2.0t (154hk) som har T5-spis. Resten har T7

gött önska jag kunde köpa en aero men dem är så dyra sad hehe får väll bli i framtiden .tack för infon.

71 Inlägg
22 juli 2013
Trådstartare
#87
steifan skrev:
http://www.blocket.se/dalarna/Saab_9_3_aero_sportsedan_6vaxl_210Hk_48278631.htm?ca=6&w=1 <- ev ett fynd? wink

Dock så har jag inte budget för denna då jag inte har något jobb. förutom sommarjobb

Yolo

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
22 juli 2013
#88
dLinkz skrev:
frostyman skrev:

Svårt att säga. Men är det orginalmjukvara i den första så lär nog den med 280 påstådda hästar gå bättre. Du verkar otrolig fixerad över fart och acceleration, har du haft nån bil förr ö.h.t?

Vad ska jag med bil till? är bara 17 wink Nej men gillar fart och har alltid gjort det.

tycker du ska ta och köpa dig en långsam bil och lära dig köra den fort.... annars kommer det sluta med att du kör långsamt med en snabb bil, eller så slutar det med att du ligger i diket eller ännu värre kör ihjäl någon annan.

Utav din text att dömma så verkar du vara relativt omogen och inte riktigt redo att sitta bakom ratten på ett turbo monster, och absolut ingen saab som är okontrollerbar under gaspådrag.

tror att en bmw 318is är en bra bil för dig, det är inte superduper mycket effekt men ändå tillräckligt mycket för att det ej ska vara tråkigt, samt bra väghållning. Sen åker du enligt mig väldigt bra i den.


71 Inlägg
22 juli 2013
Trådstartare
#89
CHEEVA skrev:
dLinkz skrev:
frostyman skrev:

Svårt att säga. Men är det orginalmjukvara i den första så lär nog den med 280 påstådda hästar gå bättre. Du verkar otrolig fixerad över fart och acceleration, har du haft nån bil förr ö.h.t?

Vad ska jag med bil till? är bara 17 wink Nej men gillar fart och har alltid gjort det.

tycker du ska ta och köpa dig en långsam bil och lära dig köra den fort.... annars kommer det sluta med att du kör långsamt med en snabb bil, eller så slutar det med att du ligger i diket eller ännu värre kör ihjäl någon annan.

Utav din text att dömma så verkar du vara relativt omogen och inte riktigt redo att sitta bakom ratten på ett turbo monster, och absolut ingen saab som är okontrollerbar under gaspådrag.

tror att en bmw 318is är en bra bil för dig, det är inte superduper mycket effekt men ändå tillräckligt mycket för att det ej ska vara tråkigt, samt bra väghållning. Sen åker du enligt mig väldigt bra i den.

Jag tycker bmwn såg liten ut. Är 185 lång och 100 bred

Yolo

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
22 juli 2013
#90
dLinkz skrev:
CHEEVA skrev:
dLinkz skrev:

Vad ska jag med bil till? är bara 17 wink Nej men gillar fart och har alltid gjort det.

tycker du ska ta och köpa dig en långsam bil och lära dig köra den fort.... annars kommer det sluta med att du kör långsamt med en snabb bil, eller så slutar det med att du ligger i diket eller ännu värre kör ihjäl någon annan.

Utav din text att dömma så verkar du vara relativt omogen och inte riktigt redo att sitta bakom ratten på ett turbo monster, och absolut ingen saab som är okontrollerbar under gaspådrag.

tror att en bmw 318is är en bra bil för dig, det är inte superduper mycket effekt men ändå tillräckligt mycket för att det ej ska vara tråkigt, samt bra väghållning. Sen åker du enligt mig väldigt bra i den.

Jag tycker bmwn såg liten ut. Är 185 lång och 100 bred

du får plats... kolla annars på en 5serie tex 528 eller en audi med quattro och inte allt för mycket effekt.

en turbobil med framhjulsdrift kan vara ganska lömsk att köra om man inte är van, och varken de 9-3orna du kollar på eller 9-5orna är kända för att vara bra bilar... 9000 är helt okej bilar, men man rasar väldigt lätt lådan om man börjar trimma och kör lite inspererat.


243 Inlägg
22 juli 2013
#91
Saabturbo under 20k borde ju vara helt out of the question i den här tråden eller ? tongue

Om jag förstått rätt är TS av yngre års och vill åka superdupermegafort eller vad det stod..

Alltså kommer han gasa ihjäl en gammal turbovagn på 48h.

Köp något som tål att plågas och är billigt att laga. Av dom tre bilar du nämnt skulle jag nog köpt en så välskött E36 som möjligt. Gå upp på 320 istället för 318 så får du lite roligare. Bränn inte alla pengar på inköpet.
Den stora utgiften är att äga bilen. Räkna med ungefär det dubbla mot vad man tror när man köper fanskapet.

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
23 juli 2013
#92
marcus0510 skrev:
Saabturbo under 20k borde ju vara helt out of the question i den här tråden eller ? tongue

Om jag förstått rätt är TS av yngre års och vill åka superdupermegafort eller vad det stod..

Alltså kommer han gasa ihjäl en gammal turbovagn på 48h.

Köp något som tål att plågas och är billigt att laga. Av dom tre bilar du nämnt skulle jag nog köpt en så välskött E36 som möjligt. Gå upp på 320 istället för 318 så får du lite roligare. Bränn inte alla pengar på inköpet.
Den stora utgiften är att äga bilen. Räkna med ungefär det dubbla mot vad man tror när man köper fanskapet.

en 318is är väl ändå bra mycket roligare än en 320 ? skulle personligen avråda från just 320 då den dricker som en 325/328 men går väldigt mycket sämre... en 318is går bättre!

en vanlig 318 är väl inte direkt något att hänga i granen dock


Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 juli 2013
#93
CHEEVA skrev:
marcus0510 skrev:
Saabturbo under 20k borde ju vara helt out of the question i den här tråden eller ? tongue

Om jag förstått rätt är TS av yngre års och vill åka superdupermegafort eller vad det stod..

Alltså kommer han gasa ihjäl en gammal turbovagn på 48h.

Köp något som tål att plågas och är billigt att laga. Av dom tre bilar du nämnt skulle jag nog köpt en så välskött E36 som möjligt. Gå upp på 320 istället för 318 så får du lite roligare. Bränn inte alla pengar på inköpet.
Den stora utgiften är att äga bilen. Räkna med ungefär det dubbla mot vad man tror när man köper fanskapet.

en 318is är väl ändå bra mycket roligare än en 320 ? skulle personligen avråda från just 320 då den dricker som en 325/328 men går väldigt mycket sämre... en 318is går bättre!

en vanlig 318 är väl inte direkt något att hänga i granen dock

Det håller jag inte med om en 320i är kvickare på pappret och både är samt upplevs som kvickare i verkligheten jämfört med 318is, det är en knappt nämnvärd skillnad dem mellan men 18is går inte bättre i alla fall. Dessutom är sexans karaktär mjukare och mer förlåtande än fyrans och jag tycker personligen sexan sjunger riktigt vackert.

Men visst dricker den mer och jag håller med om att vill man ha en BMW med sex cylindrar kan man lika gärna sikta mot de större motorerna även om där är fullt tillräckligt med fart i 18is/20i.
Senast redigerat av Rquired (23 juli 2013)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

71 Inlägg
23 juli 2013
Trådstartare
#94
jajaja. Kanonmegasuperduper snabbt. Det blir en saab 9000 tror jag. a50 2,3T kanske xD
edit: en sådan kanske
http://www.blocket.se/kalmar/Saab_9_3_s … =9&w=3
eller
http://www.blocket.se/gavleborg/Saab_90 … =9&w=3
eller
http://www.blocket.se/dalarna/Saab_9_5_ … =9&w=3
Senast redigerat av dLinkz (23 juli 2013)

Yolo

71 Inlägg
23 juli 2013
Trådstartare
#95
Men om jag ska köpa en saab 9000 2,3T. Hur mycket ska jag ge för den? Utan rost 200kh orginal.

Yolo

4 670 Inlägg
23 juli 2013
#96
Nöjd med din 9000 du köpt enligt din tråd på stcs?


71 Inlägg
23 juli 2013
Trådstartare
#97
mickius skrev:
Nöjd med din 9000 du köpt enligt din tråd på stcs?

? Jag har inte sagt att jag köpt en?
Senast redigerat av dLinkz (23 juli 2013)

Yolo

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
23 juli 2013
#98
dLinkz skrev:
Men om jag ska köpa en saab 9000 2,3T. Hur mycket ska jag ge för den? Utan rost 200kh orginal.

15 000 max en aero ca 20 och då ska den vara grymt fin


Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
23 juli 2013
#99
dLinkz skrev:
jajaja. Kanonmegasuperduper snabbt. Det blir en saab 9000 tror jag. a50 2,3T kanske xD
edit: en sådan kanske
http://www.blocket.se/kalmar/Saab_9_3_s … =9&w=3
eller
http://www.blocket.se/gavleborg/Saab_90 … =9&w=3
eller
http://www.blocket.se/dalarna/Saab_9_5_ … =9&w=3

utav de bilarna du länkat tycker jag att 9000 är absolut bäst, 9-3an har väldigt lömska köregenskaper och ett dåligt chassie

9-5an är bara tråkig och sen har jag bara dåliga erfarenheter utav en jävla massa motorras

och trimmar du din 9000 så får förstärka låda och koppling direkt annars har du ett garanterat ras.


71 Inlägg
23 juli 2013
Trådstartare
#100
CHEEVA skrev:
dLinkz skrev:
jajaja. Kanonmegasuperduper snabbt. Det blir en saab 9000 tror jag. a50 2,3T kanske xD
edit: en sådan kanske
http://www.blocket.se/kalmar/Saab_9_3_s … =9&w=3
eller
http://www.blocket.se/gavleborg/Saab_90 … =9&w=3
eller
http://www.blocket.se/dalarna/Saab_9_5_ … =9&w=3

utav de bilarna du länkat tycker jag att 9000 är absolut bäst, 9-3an har väldigt lömska köregenskaper och ett dåligt chassie

9-5an är bara tråkig och sen har jag bara dåliga erfarenheter utav en jävla massa motorras

och trimmar du din 9000 så får förstärka låda och koppling direkt annars har du ett garanterat ras.

Även fast man bara gör steg1 trimm?

Yolo


Sök