CHEEVA skrev:
marcus0510 skrev:
Saabturbo under 20k borde ju vara helt out of the question i den här tråden eller ?
Om jag förstått rätt är TS av yngre års och vill åka superdupermegafort eller vad det stod..
Alltså kommer han gasa ihjäl en gammal turbovagn på 48h.
Köp något som tål att plågas och är billigt att laga. Av dom tre bilar du nämnt skulle jag nog köpt en så välskött E36 som möjligt. Gå upp på 320 istället för 318 så får du lite roligare. Bränn inte alla pengar på inköpet.
Den stora utgiften är att äga bilen. Räkna med ungefär det dubbla mot vad man tror när man köper fanskapet.
en 318is är väl ändå bra mycket roligare än en 320 ? skulle personligen avråda från just 320 då den dricker som en 325/328 men går väldigt mycket sämre... en 318is går bättre!
en vanlig 318 är väl inte direkt något att hänga i granen dock
Det håller jag inte med om en 320i är kvickare på pappret och både är samt upplevs som kvickare i verkligheten jämfört med 318is, det är en knappt nämnvärd skillnad dem mellan men 18is går inte bättre i alla fall. Dessutom är sexans karaktär mjukare och mer förlåtande än fyrans och jag tycker personligen sexan sjunger riktigt vackert.
Men visst dricker den mer och jag håller med om att vill man ha en BMW med sex cylindrar kan man lika gärna sikta mot de större motorerna även om där är fullt tillräckligt med fart i 18is/20i.
Senast redigerat av Rquired (23 juli 2013)
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.