Använder en roterande maskin från FERM 1400W. Är riktigt nöjd med den, otroligt värd. Vid vaxning och lättare poleringar använder jag cetech 350w Oscillerande.
Tidigare använde jag optipad, men har numera gått över till skum rondeller igen med olika hårdhet beroende på lack och skick
Japp, där har du! Röd solid lack, troligtvis oxiderad. Är lacken inte allt för repig räcker det att du kör med lackrengöring/cleaner.
Annars är rekondfirma att rekommendera om du inte brukar polera osv. Alltid lika frustrerande när man ser en "polerad" bil med polerrosor, hologram o annat skit haha
Provade lite med Biltemas cleaner. Gick väl sådär.. För hand är ju bara att glömma. Fick fram polermaskinen, en Meec. Budget, ja jag vet. Men det skvätte ju av bara h-e!
Så nej, var och en till sitt som man brukar säga. Rekondfirma får det bli
Provade lite med Biltemas cleaner. Gick väl sådär.. För hand är ju bara att glömma. Fick fram polermaskinen, en Meec. Budget, ja jag vet. Men det skvätte ju av bara h-e!
Så nej, var och en till sitt som man brukar säga. Rekondfirma får det bli
Låter som att du hade för mycket medel på trissan. Minska lite och försök igen.
Kolla lite på denna filmen så får du lite förståelse på hur mycket man skall ta. Hur mycket han lägger på visas 4min34sek in i filmen. Men hela filmen är se värd. https://www.youtube.com/watch?v=K_vd6oKKMws
Han får tips utav en person som polerar bilar för 5000Pund.
Mvh Mr_Lööf
Senast redigerat av Mr_Lööf (11 augusti 2013)
Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY