Hej igen,
Nu har jag samrådit med chefen hemma (tjejen). Vi har bestämt oss för att leta efter en V70, då helst en D5, 140 eller 170hk. Planen var att sikta på en 02-04. Finns det ens möjlighet att fynda en 05 tror ni?
Vi satt imorse och lästa igenom alla era utförliga svar och kom överens om att Volvon känns rätt för oss. Hon vill definitivt inte att vi köper en Saab och det spelar egentligen ingen roll för mig så. Dessutom kanske det inte vore så tokigt med en kombi iaf, vi är precis i stadiet att... kanske bli fler i familjen om man säger så.
Ang. lådan så hade jag helst föredragit auto då jag alltid har haft svårt "att komma igång" på morrnarna. Men hittar vi en bra deal på en manuell så är inte lådan en "dealbreaker". Men trippelturbo diskuterade att man ska akta sig för äldre automater, det låter jo kort o gott men exakt hur gamla? Finns det andra problem med V70's lådor som inte har med slitage att göra också? Hört tex att xc70 kan 4-hjulsdriften brinna om man har obalans i däcken.
Har tittat igenom era blocket annonser och kommer nog att hålla ett vakande öga på den sidan närmaste 2 veckorna för att skapa mig en uppfattning om prisläget. Som sagt har definitivt inte bråttom hade funderingar på att ev satsa på bilköp i dec, då alla har så lite pengar resonerar jag att man kanske kan fynda
Bortsett från blocket, finns det andra bra ställen man kan hitta bilar på?
Spanat runt lite på kvd, netbil och fordonskammaren men tycker nästan att blocketpriserna verkar vara bättre än deras slutpriser. De bilar man sett i historiken på dessa sidor med bra deals har säkert haft allvarligare tekniska problem, iaf får jag den uppfattningen när jag kollar igenom bilarna som ligger uppe där nu.