3779
Sök

[Modellbilar] Går det att hitta en precis likadan replica av min (första) bil?

11 Inlägg
17 juli 2013
Trådstartare
Hej!

På grund av ändrade livsförhållanden, ekonomi, nytt jobb, flytta etc så måste jag inom kort sälja min bil.
Denna bil är min första bil och eftersom jag har ett stort motorintresse så är den lika viktig som en familjemedlem och därför kommer jag ha svårt att lämna den....

Jag undrar därför om det finns någon hemsida/butik som säljer modellbilar i bra kvalité (ej bara plast) där man kan beställa en exakt replica (kopia) av min bil, dvs rätt modell, färg, färg på inredningen etc?

Är tacksam för alla tips jag kan få!

Mvh Marzz

Edit. Min bil är en Volvo 940 - 94, ifall någon vill försöka hitta den.
Senast redigerat av Marzz (17 juli 2013)

847 Inlägg
20 juli 2013
Tjena! Kika här , http://www.somodels.se/bilar/volvo/290    sen står de på deras hemsida att man ska kontakta dom om man saknar någon, då kan du ju fråga dom om dom kan göra en till dej om du skickar dom en bild smile hoppas du fick något svar/ mvh crxkoffe

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

JFfoto
20 juli 2013
Crxkoffe skrev:
Tjena! Kika här , http://www.somodels.se/bilar/volvo/290    sen står de på deras hemsida att man ska kontakta dom om man saknar någon, då kan du ju fråga dom om dom kan göra en till dej om du skickar dom en bild smile hoppas du fick något svar/ mvh crxkoffe

Lite offtopic här för mig men..

Även om man kan kontakta dom om man saknar någon modell, så har dom alla gamla bilar, 740, 760, 780, 850, 855, 960.. alla, förutom en vanlig 940..haha, värdelöst. smile

11 Inlägg
20 juli 2013
Trådstartare
Tack Crxkoffe för länken, jag har kontaktat kundtjänsten på hemsidan med min fråga.
Vart jag än kollar så hittar jag inte en modellbil av Volvo 940....har till och med varit till den lokala Volvoåterförsäljaren men inte ens där kunde dom hitta något, bara nyare bilar i skala 1:43.
Vi får se vad SOmodels säger, men tack för hjälpen såhär långt. smile

Mvh Marzz

847 Inlägg
21 juli 2013
Marzz skrev:
Tack Crxkoffe för länken, jag har kontaktat kundtjänsten på hemsidan med min fråga.
Vart jag än kollar så hittar jag inte en modellbil av Volvo 940....har till och med varit till den lokala Volvoåterförsäljaren men inte ens där kunde dom hitta något, bara nyare bilar i skala 1:43.
Vi får se vad SOmodels säger, men tack för hjälpen såhär långt. smile

Mvh Marzz

Kul o höra , säg till om du lyckas så ska jag försöka med en Honda crx big_smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

11 Inlägg
21 juli 2013
Trådstartare
Haha aa jag hör av mig om de lyckas smile

Sök