RannerKing skrev:
Sen att man jämför en av världens största bilträffar med natt-race på gatan... Pust...
Ska man inte dra in festivaler, konserer och helt vanliga krogbesök där det inträffar misshandel, våld mot tjänstemän och så vidare, varje helg trots att det är laglig tillställning från början.
Jag menade alla crousingar.
Du fattar inte vad jag menar, det finns en viss likhet i kvällscrousingar och kvällsrace. Vägarna är proppade med bilar, man blir blockad. Folk bränner däck på crousingar. Så att jämföra crousing och race är inte helt bortom flötet.
Men menar mest att folk har dubbelmoral, vet inte hur många gånger jag skrivit detta, folk har lässvårigheter tror jag.
Är inte detta scenario ganska lika varandra?
(Det är crousing, båda vägbanorna är fulla, det är kö och allt står stilla. Finns ingen väggren då det är bland hus, går folk på trottoaren. Längre fram ligger en och förblöder, ambulansen kommer bakifrån och ska fram, men går inte, eftersom dom längre fram i kön ser inget bak, den som förblöder dör)
(Det är race, båda vägbanorna är upptagna av två bilar som ska tävla, folk står bakom, ambulansen kommer med blåljus och folket skingrar sig? (Tror ingen står kvar för att jävlas när en ambulans kommer tjutandes med blåljus) Då är det inget race, då är det en demonstration av något slag, och det händer väldigt sällan, och när det väl händer, ja då är det något fel och inte något VANLIGT race som vi pratar om här. Visserligen kan det ta någon minut extra.
Och Rune som var med i kön på crousingen, där ambulansen aldrig kom fram i tid, går in här på garaget och skriver att race är idiotiskt eftersom man hindrar trafiken/ambulansen.
För antar att du "Vettemannen" kör ofta på crousingar utan tillstånd med din corvette? Scenariot kan likgärna hända dig. Men det är tydligen lugnt, men att ett race kan hindra ambulansen, ja då jävlar är det illa.