för 15 timmar sedan
Trådstartare
Hej! För ett tag sedan har min abs lampan satts på lite från och till, särkilt under vintern om jag inte tror fel. Sedan var lampan på konstant under ett tag och jag bestämde mig då för att byta givare och abs kransar, vilket jag gjorde på en sida då kransen faktiskt var av. Den andra sidan såg dock bra ut och bör inte ha orsakat koden av min snabba titt på den. Då försvann lampan ett tag men nu har den börjat lysa konstant igen?. Nu händer det också att när man trycker full gas och accelererar under en liten stund så tända också tracs vilket känns skumt.
Jag funderar på om jag skulle byta abs kransen och kommer nog göra det innan jag gräver vidare men känns mer som att det lär vara i abs modulen.
När jag tycker abs säkringen så blir också hastigheten dubbelt så hög jämfört med innan vilket inte är så bra, så funderar på om det kan vara att växellådans hastighets givare kan vara dålig (om det nu finns en sådan är lite osäker om det finns på just v70) och att när jag då tar bort abs systemet att den går på växellådans och ger en hel konstig hastighet.
Borde jag börja titta i abs modulen eller kan det vara växellådans givare eller kanske givarna bak, har inte läst så mycket om dem så tänker att de håller rätt så bra?