Diesel projekt! ska bli roligt att se hur den kommer gå med denna spisen i! planerna är väl, dieselmeken pump, hx40 eller liknande. förhoppningsvis duger de te att speka runder med sen
sumpen e kortad och ska bygga ut den lite på sidorna samt göra lite skvalpplåtar som SchnyggHasche gärna får svetsa te mej när ja punktat upp de
hehe tackar tackar hasse! alltid bra att veta!
för övrigt så står det lite stilla nu pga av garage flytt. är några kompisar som flyttar in i en fräsch lokal där vi får ca 50kvm var. värme, vatten, el, toa och tillochmed fikarum med kylskåp, spis och grejor. kanon garage med bra lås och larm!
Prem lagd, mycket intressant. Min bruksbil är en E300TD från 1999. mycket pålitlig bil och klockren motor, skulle kanske behöva lite extra skjuts i motorn dock. /micke S
obs projektet står inte still! har varit dålig på att uppdatera! samt har jag hållt på med ett projekt bredvid under ett halvår som jag tagit tag i på allvar på sista tiden! lackerat bruksbilen, den va silver och sleten som fan och rostfläckar överallt.. men den blev bra efter svetsande och kluddande obs rosten på krockbalken ska väck omedelbart!
men men, har målat upp motorn samt köpt nya packningar och en stålpackning till toppen. sen kom jag över en 300dt billigt så va bara hiva ur motorn och sen i med den i 945an inför regbes så den blir orignal i motorn så jag kan regbesiktiga den och passa på att lastbilsregga den så man slipper den dyra skatten.
donator bilen!
hivade dit tråget jag byggde om, och dit med motorfästena sen va de bara ner med han
satan vad man kan stöka ner.. där syns även den målade motorn i bakgrunden