Modj skrev:
Turbobulten skrev:
Tror att modj kör bultar och red dragon kör d2 coils med camberplattor.
Själv har jag bultar fram. tänkt att köra -1,5 fram och -1.0 bak 0 toe.
Eller den populära FRSU, får se vad det blir till slut.
Jag kör med 1par bultar fram och camber stag bak. Har även casterjustering fram på coilsen.
Min CTR med nuvarande chassi höjd som ni kan se i nedan bild kunde man inte ställa mer camber än -0.34grader fram, detta pga att TOE siffror fram skulle bli fel och resultatet orsaka ojämn däck slitge betydligt snabbare i längden.
Problemet var att ju högre grad camber man ställde, desto mer åkte hjulen in och hamnade *utanför den gröna safe zone markeringen på ovan bild* och gängor på CTR styrleder var för korta och tog slut för att man ska kunna justera och skruva ut TOE till 0 fram.
Till skillnad från min CTR så kör FREY med betydligt lägre chassi höjd och har lite mer än -1.5grader camber fram med TOE precis runt 0 fram. Där tar styrleds gängor slut!Din CTR verkar också vara rejält sänkt Modj
våre intressant att se TOE siffor på din hjulinställning eftersom fel inställd TOE sliter däck betydligt snabbare än camber.
Uppfattade av Micke på däckspecialen att man inte kunde påverka Caster!
Hur ändrar du det med coilovers Modj?
Enligt papper jag fått utav däckspecialen de senaste besök tycks jag ha fått olika siffror i caster
Honda handboken säger att caster på type-r ska vara runt 1.40grader original.
Caster på min ligger idag på 1.08grader höger och 1.06 vänster.
Senast redigerat av Krrish (6 maj 2015)
Life changes its beauty all the time, Nothing [Is] ForEver..