2269
Sök

Honda Civic Type-R =EP3= [Projekt Krrish]

Förbättra prestanda och utseende. Trimprylar, Fälgar, mugen vingen m.m.

Life changes its beauty all the time..
121 268 Visningar
Uppdaterades senast 3 oktober 2015
Life changes its beauty all the time..
154 Inlägg
10 maj 2015
Trådstartare
#221
Turbobulten skrev:
Ska bli kul att köra mot dig. Du har en häst mer än mig även fast du kör org kammar.

Minns jag rätt basse så hade du 221 hjulhästar enligt Miwi från JRM bänk, därav 7hk mer whp har du med jdm kammar, 98oktan, hårdare tändning m.m.

Vad jag vet så bänkar även JRM i södertälje på rullar och effektförlust beräkning med 12% från motor till hjul på din hamnar du runt 247hk.

Dela gärna med dig dyno-kurvan nu när vi ändå diskuterar effekt och jämför siffror tongue
Våre intressant att kika på whp linjen på din!
Det viktiga är återigen whp effekt du får ner på hjulen, ej kalkylerad motoreffekt!

Ska bli kul att köra och jämföra setup, dock ej rättviss på bara 201m!

Life changes its beauty all the time, Nothing [Is] ForEver..

Life changes its beauty all the time..
154 Inlägg
10 maj 2015
Trådstartare
#222
Andreas_Performance skrev:
Min visade 20Nm mindre på Malkolms bänk med Jims mapp vilket nog är mest rimligt, kan tänka mig att din ligger däromkring med. 240Nm är mycket på en k20 med org. kammar smile

Det viktiga är whp när man bänkar på rullar, kalkylerad motoreffekt är i stort sätt rent gissning och varierar från bänk till bänk beroende på 12-15% effektförlust beräkning.

Motorbänk som gäller om man ska mäta motoreffekt seriöst!

Till skillnad fån fabriks original effekt kurva så har Jim gjort ett grymt jobb med mappningen!
Gillar sänkt VTEC och effekt kurvan i mellan register på min CTR! big_smile

Life changes its beauty all the time, Nothing [Is] ForEver..

Life changes its beauty all the time..
154 Inlägg
10 maj 2015
Trådstartare
#223
Modj skrev:
Krrish skrev:
Modj skrev:
Ang effekten 263.2@8880rpm 225nm@7627rpm

Kan det vara så att sk2 steg3 kammar ger bättre topp effekt och sämre ökning i mellan register?

Din ctr är nog inte mappad optimal misstänker jag med tanke på låg vrid siffror trots vass setup! roll
Den stora skillnaden känner man normalt i mellan register på en trimmad CTR. Det är i mellan register de flesta får ut störst effektökning ca 40-45Nm.

Hur känns bilen i mellan register när du kör?
När kickar VTEC in på din?
Fick du med papper på effekt kurvan när du köpte bilen?

Det är mycket möjligt att steg3 kammarna är lite vassare, har inte läst på så mycket om dessa motorer. Och sist jag hade ep3 och var sugen på trim var -03 big_smile

Har knappt kört den än, bes förra veckan men har den fortfarande avställd.
Ska försöka få tummen ur att beställa breddare under helgen så jag snart kan få plats med mina nya hjul. Däcken på orginalfälgarna är inget vidare längre nämligen..

Men V-tec kickar väl in runt 5800rpm...

Laddade upp bild på bänkning.

https://www1.garaget.org/archive/77/76936/370869/large_370869-3573431.jpg
Misstänker starkt att du kör med fabriks orginal orörd mapp!
Din kan inte vara mappad med vtec dippen kvar runt fabriks org 5800Rpm, tror snarare att man bara bänkad din CTR med sk2 kammar. roll

Kpro dyno tuned base mapp ska vara förbättrad av Honda och har vtec vid 5200rpm och ska vara mycket bättre än orginal mapp.

Då har du inte upplevd sänkt vtec kicken i mellan register med optimal mappning Modj! big_smile
Beroende på hur vass trim man kör får man olika vtec lägen för optimal prestanda. dvs från 3800Rpm +
Senast redigerat av Krrish (10 maj 2015)

Life changes its beauty all the time, Nothing [Is] ForEver..

140 Inlägg
10 maj 2015
#224
Krrish skrev:
Modj skrev:
Krrish skrev:

Kan det vara så att sk2 steg3 kammar ger bättre topp effekt och sämre ökning i mellan register?

Din ctr är nog inte mappad optimal misstänker jag med tanke på låg vrid siffror trots vass setup! roll
Den stora skillnaden känner man normalt i mellan register på en trimmad CTR. Det är i mellan register de flesta får ut störst effektökning ca 40-45Nm.

Hur känns bilen i mellan register när du kör?
När kickar VTEC in på din?
Fick du med papper på effekt kurvan när du köpte bilen?

Det är mycket möjligt att steg3 kammarna är lite vassare, har inte läst på så mycket om dessa motorer. Och sist jag hade ep3 och var sugen på trim var -03 big_smile

Har knappt kört den än, bes förra veckan men har den fortfarande avställd.
Ska försöka få tummen ur att beställa breddare under helgen så jag snart kan få plats med mina nya hjul. Däcken på orginalfälgarna är inget vidare längre nämligen..

Men V-tec kickar väl in runt 5800rpm...

Laddade upp bild på bänkning.

http://www1.garaget.org/archive/77/7693 … 573431.jpg
Misstänker starkt att du kör med fabriks orginal orörd mapp!
Din kan inte vara mappad med vtec dippen kvar runt fabriks org 5800Rpm, tror snarare att man bara bänkad din CTR med sk2 kammar. roll

Kpro dyno tuned base mapp ska vara förbättrad av Honda och har vtec vid 5200rpm och ska vara mycket bättre än orginal mapp.

Då har du inte upplevd sänkt vtec kicken i mellan register med optimal mappning Modj! big_smile
Beroende på hur vass trim man kör får man olika vtec lägen för optimal prestanda. dvs från 3800Rpm +

Har tänkt att bänka i sommar igen när jag fått kört lite, pappret är ju rätt gammalt och jag vet faktiskt inte om något är ändrat efter detta.

Men håller om att det inte hade gjort nått om VTEC kickat in lite tidigare...


Life changes its beauty all the time..
154 Inlägg
11 maj 2015
Trådstartare
#225
Modj skrev:
Krrish skrev:
Modj skrev:
Det är mycket möjligt att steg3 kammarna är lite vassare, har inte läst på så mycket om dessa motorer. Och sist jag hade ep3 och var sugen på trim var -03 big_smile

Har knappt kört den än, bes förra veckan men har den fortfarande avställd.
Ska försöka få tummen ur att beställa breddare under helgen så jag snart kan få plats med mina nya hjul. Däcken på orginalfälgarna är inget vidare längre nämligen..

Men V-tec kickar väl in runt 5800rpm...

Laddade upp bild på bänkning.

http://www1.garaget.org/archive/77/7693 … 573431.jpg
Misstänker starkt att du kör med fabriks orginal orörd mapp!
Din kan inte vara mappad med vtec dippen kvar runt fabriks org 5800Rpm, tror snarare att man bara bänkad din CTR med sk2 kammar. roll

Kpro dyno tuned base mapp ska vara förbättrad av Honda och har vtec vid 5200rpm och ska vara mycket bättre än orginal mapp.

Då har du inte upplevd sänkt vtec kicken i mellan register med optimal mappning Modj! big_smile
Beroende på hur vass trim man kör får man olika vtec lägen för optimal prestanda. dvs från 3800Rpm +

Har tänkt att bänka i sommar igen när jag fått kört lite, pappret är ju rätt gammalt och jag vet faktiskt inte om något är ändrat efter detta.

Men håller om att det inte hade gjort nått om VTEC kickat in lite tidigare...

Det låter bra modj! smile
Bänka bilen så vet du hur det ligger till egentligen!

Din bil kan lika gärna vara optimal mappad, fastän vi sitter och gör bedömning utifrån en gammal bänk papper. lol

Min avsikt har alltid varit att hjälpa andra via min projekt tråd med bilder och detaljerad info kring trim utrustning.
Jag är trots allt ingen expert, men delar med mig av mina erfarenheter och kunskap jag fått lära mig!

Life changes its beauty all the time, Nothing [Is] ForEver..

Life changes its beauty all the time..
154 Inlägg
12 maj 2015
Trådstartare
#226
Uppdate maj 2015
Foliering av stötfångare bak, diffuser.. big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/143/142200/142200-efcadd288ae6cec93d8d6033da72f9f7_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/143/142200/142200-51b1c4590534b5a7fd642995118ce135_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/143/142200/142200-54d708546b469ae5003b8f1648773e25_large.jpg

https://www1.garaget.org/archive/143/142200/305902/large_305902-3575765.jpg

Life changes its beauty all the time, Nothing [Is] ForEver..

71 Inlägg
12 maj 2015
#227
Vart riktigt snyggt

Life changes its beauty all the time..
154 Inlägg
12 maj 2015
Trådstartare
#228
Kicko85 skrev:
Vart riktigt snyggt

Tackar! smile
Har du gjort något på din CTR senaste tiden?

Life changes its beauty all the time, Nothing [Is] ForEver..

140 Inlägg
12 maj 2015
#229
Det gör gott med lite svart i rumpan, fattar inte att inte fler gör det...
Jag körde dock med spary big_smile


136 Inlägg
13 maj 2015
#230
Blev snyggt med det svarta på baken

Life changes its beauty all the time..
154 Inlägg
13 maj 2015
Trådstartare
#231
Modj skrev:
Det gör gott med lite svart i rumpan, fattar inte att inte fler gör det...
Jag körde dock med spary big_smile

Detaljer gör ju skillnad, hoppas den håller ett tag! tongue

Life changes its beauty all the time, Nothing [Is] ForEver..

Life changes its beauty all the time..
154 Inlägg
13 maj 2015
Trådstartare
#232
Figge__86 skrev:
Blev snyggt med det svarta på baken

Tack så mycket! big_smile 
Det gjorde stor skillnad och blev mycket snyggt tycker jag med wink

Life changes its beauty all the time, Nothing [Is] ForEver..

71 Inlägg
13 maj 2015
#233
Krrish skrev:
Kicko85 skrev:
Vart riktigt snyggt

Tackar! smile
Har du gjort något på din CTR senaste tiden?

Ne de kan jag inte påstå, bara sånt som va tvunget att göras. Försöker sälja den nu

42 Inlägg
17 maj 2015
#234
blev ju fett med folieringen!


Life changes its beauty all the time..
154 Inlägg
18 maj 2015
Trådstartare
#235
Fredrikj22 skrev:
blev ju fett med folieringen!

Det tycker jag med tongue

Life changes its beauty all the time, Nothing [Is] ForEver..

671 Inlägg
31 maj 2015
#236
Jävlar vilken fet bild ! grymma uppdateringar, nyligen köpt en ep3 själv. Hur stor är skillnaden med annat insug än orginal?

Spana in mitt miata projekt!
Smidd motor, rotrex kompressor, ecumaster black med adu 5", bc racing zr 3-vägs coils osv!
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=325847

Life changes its beauty all the time..
154 Inlägg
1 juni 2015
Trådstartare
#237
oscarmalmlund skrev:
Jävlar vilken fet bild ! grymma uppdateringar, nyligen köpt en ep3 själv. Hur stor är skillnaden med annat insug än orginal?

Tackar så mycket smile och Grattis!
Finns flera olika insug till K20 och effekt blir beroende på vad du väljer!

RBC insug är populär och ger i kombination med optimal mappning ca 7-11hk beroende på hur övrigt setup ser ut!
Störst skillnad blir det i topp register! wink

Life changes its beauty all the time, Nothing [Is] ForEver..

65 Inlägg
1 juni 2015
#238
Rbc flödar bra på toppregistret. Detta Honda OE insug med JDM kammarna är en extremt bra orignaluppgradering. Det fantastiska med detta är att det är honda org smile

Beroende på flitighet finns det såklart bättre insug. RRC insuget är också grymt. Bättre än rbc, men kräver mer mods och är dubbelt så dyrt.

Ett välportat/uppsvarvat RBC fungerar lika bra som RRC kontra kostnaden.
Senast redigerat av Turbobulten (1 juni 2015)


Life changes its beauty all the time..
154 Inlägg
11 augusti 2015
Trådstartare
#239
Uppdate Aug 2015
• BromsOk renovering fram (Nya kolvar och gummi packningar m.m.)
• Uppgradera till S2000 bromsbelägg runtom.
• Ny bromsolja och lufta system.

Flera bilder kommer när arbetet är klart!

https://www1.garaget.org/gallery/images/143/142200/142200-51cb65c5997b5d43ff192d393ea9f297_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/143/142200/142200-fe9af40ba8f4e84223717bd7f6131a0f_large.jpg
Senast redigerat av Krrish (11 augusti 2015)

Life changes its beauty all the time, Nothing [Is] ForEver..

65 Inlägg
11 augusti 2015
#240
Ep3 och s2000 har samma ok, så vad är det för skillnad på beläggen??
Btw, skönt med en renovering! smile
Senast redigerat av Turbobulten (11 augusti 2015)



Sök