Modj skrev:
Krrish skrev:
Modj skrev:
Ang effekten 263.2@8880rpm 225nm@7627rpm
Kan det vara så att sk2 steg3 kammar ger bättre topp effekt och sämre ökning i mellan register?Din ctr är nog inte mappad optimal misstänker jag med tanke på låg vrid siffror trots vass setup!
Den stora skillnaden känner man normalt i mellan register på en trimmad CTR. Det är i mellan register de flesta får ut störst effektökning ca 40-45Nm.
Hur känns bilen i mellan register när du kör?
När kickar VTEC in på din?
Fick du med papper på effekt kurvan när du köpte bilen?
Det är mycket möjligt att steg3 kammarna är lite vassare, har inte läst på så mycket om dessa motorer. Och sist jag hade ep3 och var sugen på trim var -03
Har knappt kört den än, bes förra veckan men har den fortfarande avställd.
Ska försöka få tummen ur att beställa breddare under helgen så jag snart kan få plats med mina nya hjul. Däcken på orginalfälgarna är inget vidare längre nämligen..
Men V-tec kickar väl in runt 5800rpm...
Laddade upp bild på bänkning.
Misstänker starkt att du kör med fabriks orginal orörd mapp! Din kan inte vara mappad med vtec dippen kvar runt fabriks org 5800Rpm, tror snarare att man bara bänkad din CTR med sk2 kammar.
Kpro dyno tuned base mapp ska vara förbättrad av Honda och har vtec vid 5200rpm och ska vara mycket bättre än orginal mapp.
Då har du inte upplevd sänkt vtec kicken i mellan register med optimal mappning Modj!
Beroende på hur vass trim man kör får man olika vtec lägen för optimal prestanda. dvs från 3800Rpm +
Senast redigerat av Krrish (10 maj 2015)
Life changes its beauty all the time, Nothing [Is] ForEver..