Ingen aning. Du märker ingen skillnad. Byter du när du ska är det ingen fara. S2000 filter ska flöda över 9200 rpm. Nu vet jag inte vad du har satt varvstoppet med s2s3 kammarna. Men det är nog lugnt
Kanske! Sök runt lite på nätet. Tänk på oljepumpen, den kaviterar efter 9200-. Svänger du med bilen på maxvarv händer det nåt tråkigheter, då spelar det ingen roll vilket filter som finns. Tänk på buffel
Får spana lite och se vad man hittar, är Hamp bättre än S2000?
HAMP filter ska vara bättre än HONDA original OEM filter. Speciellt konstruerade för användning med VTEC och iVTEC bilar i åtanke, plus bättre flöde och konstant oljetryck.
HAMP filter är inte avsedda att konkurrera med racing produkter, dock kvalitet och används av några av bästa japanska race team som SPOON.
Life changes its beauty all the time, Nothing [Is] ForEver..
Snyggt med vingbladet, ser ut som matt kolfibervinyl, riktig kolfiber till bilderar är klarlackade och blanka. 5D kolfibervinyl är blank. Annars kan du klarlacka på det där.
Mugen vingen med folierade kolfiber detaljer får sig en lyft och ser dessutom mycket snyggare ut tycker jag. 5D blank kolfibervinyl våre bäst, men det får bli senare i år..
Life changes its beauty all the time, Nothing [Is] ForEver..
UPPTADE 18 APRIL 2015 • Nytt INJEN CAI 3" • Nytt RBC Insug 70mm • Original 64mm spjällhus svarvat och matchportat till 70mm • Hondata blue Heatshield insugspackning • Nytt Skunk2 Custom 70-76 MegaPower R-Catback • Nya Bridgestone's Extreme Performance Summer Tyres 225:or
NOG MED ORIGINAL AVGAS OCH GRÖVRE MIDPIPE KOMBINATION!
Senast redigerat av Krrish (18 april 2015)
Life changes its beauty all the time, Nothing [Is] ForEver..
Sköj med insuget, dom låter lite råare efter monteringen
RBC insuget gör stor skillnad i både prestanda och insugsljudet..
Ska göra ny hjulinställning i dagarna med Bridgestone 225:or däck runtom nu. Dessutom är mina Potenza RE070 däck ngt tjockare och bredare än en normal vanlig 225 storlek däck. Jag får slipa eller skära lite av bakskärmars inner kant för att göra mera plats i hjulhusen.
Hur ligger du till med nya fälgar och däck? vad blir det för åtgärd?
Life changes its beauty all the time, Nothing [Is] ForEver..
Sköj med insuget, dom låter lite råare efter monteringen
RBC insuget gör stor skillnad i både prestanda och insugsljudet..
Ska göra ny hjulinställning i dagarna med Bridgestone 225:or däck runtom nu. Dessutom är mina Potenza RE070 däck ngt tjockare och bredare än en normal vanlig 225 storlek däck. Jag får slipa eller skära lite av bakskärmars inner kant för att göra mera plats i hjulhusen.
Hur ligger du till med nya fälgar och däck? vad blir det för åtgärd?
Däcken har jag sedan tidigare, 240/610-17" (Regndäck) funkar dom för dåligt så får det bli 235/40-17" längre fram. Fälgarna borde dyka upp i morgon tycker jag. JR-3 9x17" et20
Sköj med insuget, dom låter lite råare efter monteringen
RBC insuget gör stor skillnad i både prestanda och insugsljudet..
Ska göra ny hjulinställning i dagarna med Bridgestone 225:or däck runtom nu. Dessutom är mina Potenza RE070 däck ngt tjockare och bredare än en normal vanlig 225 storlek däck. Jag får slipa eller skära lite av bakskärmars inner kant för att göra mera plats i hjulhusen.
Mappningsdags snart igen då alltså, ska jim mappa? Varför valde du att köra 225or på en 7" bred fälg? Snygga fälgar
Update 28 April 2015 I helgen blev det att åka ner till Jims's Tuning i Tomelilla med 7timmars bilresa. Stressigt helg var det att få i ordning bilen och göra den klart, man hann knappt sova 4timmar innan det var dags för den långa resan.
Mappning och effektmätning klart för säsong 2015 Jim har ännu en gång bevisat att han är grym! Snyggt jobbat med mappningen mannen!
• Effekt i Motor: 248.2 hk @ 240.5 Nm • Effekt i Hjulen: 214.5 hk @ 205.6 Nm @ 8150.0 Rpm
Bilen upplevs helt annorlunda med nuvarande trim spec & nya optimal mappningen :D Tackar Jim Hansson stort för en härliga VTEC kurva 4500rpm som både känns och hörs.
Senast redigerat av Krrish (17 juni 2015)
Life changes its beauty all the time, Nothing [Is] ForEver..
CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."
hur kommer det sig att du har så pass lägre Nm siffror än mig ex? Vart har du mappad din CTR? eller köpte du den färdig byggd kanske?
Min bil hackade något i låga varv före mappning, jävligt jobbigt var det i trafik köar i Stockholm och avgassystemet brölade dåligt. Bilen upplevs mycket bättre nu och avgassystemet mullrar vass och fint.
Life changes its beauty all the time, Nothing [Is] ForEver..
Fina siffror! Varför vissa får lägre vrid/siffror beror på bänk mm. Jim har ändrat så bänken visar lite mer nu är innan. Kommer inte ihåg vad systemet hette. SAE innan Och DIN nu tror jag. Jag fick 243HK och 243Nm. Det är högt vrid för k20