jp79 skrev:
Supra_robin skrev:
sög lite skitigt ut vid topplockspackningen
men men de kommer ju att ändras
Toppackningen är fruktansvärt "sliten" och sen var de något klibbigt på vissa ställen där såg ut som någon sorts klisterpackning tex Loctite.
Problemet är att denna Supra skall vara renoverad av en "känd" suprabyggare på denna sida som även haft verkstad mm och skruvat mycket åt andra och i detta fall då jag ser alla speciallösningar så blir jag fan mörkrädd över de han kan ha gjort i andra bilar......
Känd fel hittills.
Motorn:
*Feldragen topp.
*inga vanliga packningar i ventilkåporna (packningsklister loctite).
*samma sak gällande oljetråget (loctite) även där.
*Loctite i toppen.
*Fattades 3 skruvar på insuget på undersidan.
*felgängad oljeplugg.
*ihopskarvade tvinnade kablar till oljetryckskontakten och en av spridarna lagade med eltejp.
*endast vatten i kylsystemet.
*3 olika sorters tändstift.
ett o annat som behöver göras RÄTT va:D
Men de är bara att bita ihop och hoppas att jag inte hittar mer fel på bilen nu.
Beslutade idag att plocka ner bilen totalt för att gå igenom den till 100%