4279
Sök

Minneskort funkar inte i bilstereo

3 Inlägg
22 juli 2013
Trådstartare
Hej, ska försöka fatta mig kort.
Jag köpte mig en ny bil för ett tag sen och då satt det en sån här stereo i:
http://www.jvc.se/product.php?id=KD-LH9 … &lg=sv

De tyckte jag ju va skitbra eftersom den hade SD-läsare samt 3 stegs eq. Testade med ett vanligt 512mb kort och de funka fint, så jag gick o köpte mig ett 8gb SDHC kort vilket inte funka. Det står bara att den försöker läsa det.

Har provat med alla möjliga grejer, testa bland annat med ett vanligt 2gb SD och de funka inte heller (Både 512an och 2gb va formatet FAT). Funkar inte me mappar eller om jag formaterar om korten.

Någon som har haft liknande problem eller vet hur man löser detta så vore de skitbra, skulle verkligen vilja slippa köpa en ny stereo.

MVH Fekwall smile
Senast redigerat av Fekwall (22 juli 2013)

138 Inlägg
22 juli 2013
Samma märke på 512MB och 2GB??  annars köp ett av samma tillverkare som 512 och prova...kan vara känsligt med olika märken?  ska ju klara annars enligt info ( Kompatibel med upp till 32 GB SDHC och upp till 2 GB SD)

1 196 Inlägg
22 juli 2013
Finns faktiskt en chans att minnes kortet kan vara för stort

3 Inlägg
22 juli 2013
Trådstartare
Spiike skrev:
Finns faktiskt en chans att minnes kortet kan vara för stort

De är de jag är rädd för. Men jag tycker det är konstigt att det står i infon att den stödjer SDHC upp till 32gb samt vanligt SD upp till 2gb. Ska dock se om jag får tag på något av samma märke som 512an o göra som jankarl sa, så får vi se.

Avstängd
10 388 Inlägg
23 juli 2013
Hur länge har du låtit den "läsa"?

Vet någon stereo jag hade, där kändes det iaf som om "inläsningstiden" när man slog igång stereon tiodubblades för varje dubbling av minnesstorlek

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

138 Inlägg
23 juli 2013
En annan ide är att prova fat32 formatering,har för mig att jag kör det på min usbsticka (16GB) inte bara fat.
Senast redigerat av jankarl (23 juli 2013)

Sök