Då var det dags att göra en ny projekt tråd då Dogen har sålts vidare till dom norra delarna av landet.
Många kanske reflekterar över att jag helt bytt "kategori", från usa till Japan, och ställer sig frågan varför.
Sedan en lång tid tillbaka så fastnade jag för just modellen och när jag fick reda på att den fanns med 2JZ (samma som många/alla supror har) så blev inte suget mindre direkt
Jag har även en längre tid gillat stance stuket.
Så när denna kom ut på annons så var det bara att sälja Dodgen och åka iväg och inhandla
Bilen är som ni förstått av rubriken en Toyota Aristo V300 Vertex Edition. Vad som skall göras framöver med den har jag väl inte riktigt kommit underfull med men vissa saker har jag redan klart för mig samt några har redan gjorts.
Hoppas ni kommer följa detta projekt
Såhär såg den ut när den införskaffades.
Motorn. Helt original sånär som luftfiltret.
Tog bort dom vita stripesen som syns på första bilden. Blev klart mycket cleanare!
Tyckte ljudet var så dåligt i bilen. Hittade då denna rackade där bak i hatthyllan som inte var i kopplad. Förstår varför
Den var helt sprängd!
Så jag började riva ur baksätet för att kunna byta ut den mot en annan tillsvidare. Under baksätet var det inte städat igår...
Tröttmössan.
Gamla vs den tillfälliga. Ganska så sönder spelad.
Lite skillnad.
Organiserat kaos.
Där ska den rackaren sitta.
Kapade bort monteringsringen från den gamla och flyttade över till den nya. Inte illa att det är JBL original runt om i bilen iaf
Monterat ringen.
Fick slipa ner gallret på insidan då det tog i basen.
Monterad.
Sådär. Då syns den inte
Fälgarna är lite tråkiga då dom är kantstötta allaihopa. Men dom får vara säsongen ut iaf.
Denna lilla godingen är inte bara att byta ut misstänker jag? Inbyggd tv, gps och navigator. Även AC och diverse andra funktioner finns i stereon som är av touch funktion. Trodde jag inte det fanns -97