Update! Ja, blir en sista update före första starten efter konverteringen. Det mesta börjar vara på sin plats, alla slangar är dragna och endast tre ledningar kvar att koppla in, varav två ska till givare. Som näst ska lambdasonden på sin plats så har lossat främre delen av avgasröret ikväll. Här följer en fråga till er och lite godisbilder
FRÅGA TILL ER: Var sitter minus anslutningen på tändspolen? (Varvtalssignal ska kopplas)
Här åker förgasaren av, håller på att koppla ur alla slangar.
Här var det tomt, förgasaren har fått ge plats för nästa generation.
Gängade kylkanalerna som använts för att värma upp insuget och därmed undvika isbildning i förgasaren.
Ny packning ska det också vara.
Nytt och komplett insug på plats. Lite slangdragning kvar.
Här fick jag ta till en liten speciallösning när jag inte fick tag i nån lämplig koppling för att få slangen att passa.
Fixade bränsletillförseln. Alla slangar utbytta.
Pressad bränsleslang är en bra försäkring.
Här har jag markerat hur lambdasonden ska sitta, blir att svetsa i en gängholk som näst.
Avgasrörets främre del lossad som sista göra denna kväll.
Detta var allt för denna gång, ska försöka fixa en film på första uppstarten. Hade gött!