2329
Sök

940 går orent efter trim

Traktormek.
62 Inlägg
26 juli 2013
Trådstartare
#1
Hej, har bytt till 012 LMM, gröna spridare och 19t turbo på min 945 97:a. Problemet är att den inte vill gå rent efter detta. Bluddrar och svarar inte på gaspådrag, samt att den spottar mycket oförbränt. Hade ett chip från bigfish liggande men det verkade fullkomligt kass. Sitter därför KL:s vanliga chip i bränsleboxen nu. Min fråga är därför om det är att chippet som gör att bilen får för mycket bränsle, eftersom det inte är anpassat till den övriga setupen. En annan tanke jag är att det är 012 LMM som ställer till problem, kan det funka bättre att flytta över 016-elektroniken kanske?

Mvh Martin


Traktormek.
62 Inlägg
26 juli 2013
Trådstartare
#2
Taskigt av han som sålde LMM till mig isf tongue. Jag har precis plockat ihop allt med slangar osv och tror inte jag missat å dra nåt men får väl dubbelkolla.. smile


357 Inlägg
26 juli 2013
#3
Kör du utan spridarmotstånd?


Traktormek.
62 Inlägg
26 juli 2013
Trådstartare
#4
Japp, det är byglat smile


Traktormek.
62 Inlägg
28 juli 2013
Trådstartare
#5
Nu har jag plockat över elektroniken från en 016lmm som jag vet fungerar. Blev bättre men inte bra. Svarar segt på gasen och går ner under 500 rpm när man släpper gasen, för att sedan gå upp till ca 900-1000. När den tappar tomgången blir den ännu segare på gaspådrag.


12 Inlägg
11 december 2013
#6
Kanske lite gammal tråd men jag har samma problem som du. Har kl-racing chip i både bränsle och tändning. Går väldigt fett och är slö. Tomgång har jag knappt och när sen väll går på tomgång så pendlar den väldigt mycket. Har allt dom rekommenderar till Chippen som gröna R-Spridare 3-tums lmm med 016 elektronik även en vassare kam ( v-kam) som dom skriver att man ska ha.
Vad gjorde du för att få ordning på det?


12 Inlägg
11 december 2013
#7
GreenDanger skrev:
Henrikarlsson skrev:
Kanske lite gammal tråd men jag har samma problem som du. Har kl-racing chip i både bränsle och tändning. Går väldigt fett och är slö. Tomgång har jag knappt och när sen väll går på tomgång så pendlar den väldigt mycket. Har allt dom rekommenderar till Chippen som gröna R-Spridare 3-tums lmm med 016 elektronik även en vassare kam ( v-kam) som dom skriver att man ska ha.
Vad gjorde du för att få ordning på det?

har du rätt bränsle tryck ?

Jag har kört med btr@3,8 bars bränsletrycks och med orginal btr men märkte ingen skillnad hmm
Senast redigerat av Henrikarlsson (11 december 2013)


12 Inlägg
11 december 2013
#8
Har orginal lmm elektronik i ett 3 tums rör. Har inte testat med orginal Chippen än


Traktormek.
62 Inlägg
11 december 2013
Trådstartare
#9
Jag har fortfarande inte fått ordning på bilen.. Ställde undan skiten på vinterförvaring istället tongue. Jag har satt en sån där malpassi linjär BTR från KL som är anpassad till Volvo och Saab. Monterade även ett vikingchip som är anpassat till grejjerna. Fick även justera nollägesgivaren på gasrullen.. detta bättrade tomgången en hel del. Men den är fortfarande seg i början och den skjuter gärna smällar i insuget. Vete fasen vad det beror på men har hört fler med samma problem. Tror nästa steg blir att köpa en helt ny LMM om ingen kommer med bättre förslag/lösning. smile


Traktormek.
62 Inlägg
11 december 2013
Trådstartare
#10
det hjälper inte bara att byta till originalchippet, har testat. Problemet sitter i hur spridarna lirar med resten av inställningarna... Typ. en tanke har slagit mig att spridarna jag fått tag i är skit hmm. Men då borde et funka ännu sämre tycker jag.


12 Inlägg
12 december 2013
#11
GreenDanger skrev:
Har 3" lmm till salu som är några månader gammal men knappt använd pm a vid intresse .. Vad har du för dump ? Har du testat att koppla ur tomgångsmotorn ? Beter den sig lika illa då ?

Vilken lmm har du?
Är det 012 är jag intresserad av att köpa den smile


729 Inlägg
2 november 2017
#12
fick ni ordning på detta? har samma problem..


2 452 Inlägg
2 november 2017
#13
testa o kör med dom röda saab spridarna i stället dom verkar funka bättre o har 452 cc....

döden kommer tillbaka


Sök