3473
Sök

Golf 6, 1.6 TDI BlueMotion - 10 Motor Fault??

5 Inlägg
27 juli 2013
Trådstartare
Tja! För någon timme sen fick jag stopp med min golf!
Det kom upp felmeddelande Motor Fault! Stannade till och sen gick det ej att starta igen.
Öppnade huven och såg att generatorremm var trasig, inte av men trasig!
Någon här som vet vad det kan vara för fel?  Bilen har gått 14.000 mil.

747 Inlägg
27 juli 2013
Kan bli många skumma fel p.g.a. för låg batterispänning.
Men som sagt är den trasig som du säger börja byt den sen läs ut felkoder.

Går den på startmotorn eller inte?

/ Toni Larsson

80 Inlägg
28 juli 2013
Håller remmen på att gå sönder starta eller pröva inte att starta innan det är fixat om den går av när motorn är igång kan den skada andra grejer.

5 Inlägg
28 juli 2013
Trådstartare
tonimakaroni skrev:
Kan bli många skumma fel p.g.a. för låg batterispänning.
Men som sagt är den trasig som du säger börja byt den sen läs ut felkoder.

Går den på startmotorn eller inte?

Jaha, jag har en baslåda och slutsteg kopplade kan det ha något med det att göra? Har haft det kopplat nu i ca 2 månader. Ja den går på startmotor. Den blev bortbogserad till verkstad, dom kollar väl upp det imorgon hoppas jag

747 Inlägg
28 juli 2013
Avvakta och se vad verkstaden svarar.
Spelar du längre stunder utan laddning så ger det såklart problem annars ska det inte vara någon fara om du inte har ett steg som drar mer än vad bilen klarar att ladda.

Dock tror jag inte man åker runt på så hög volym hela tiden så skulle inte tippa att problemet ligger där.

/ Toni Larsson

5 Inlägg
28 juli 2013
Trådstartare
Jag brukar aldrig spela när bilen är av. Jag brukar kunna ha rätt högt volym men så länge bilen är på tycker man inte att det borde spela någon roll.
Får se vad dom säger imorgon, skriver här så fort jag vet.

5 Inlägg
29 juli 2013
Trådstartare
Idag har verkstad tittat på den! Dom kom fram till att generatorrem gick sönder och sen trasslade in sig under plasten och in i kamremen. Så det dom ska göra nu är ett kamremsbyte och en ny generatorrem.  Och detta skulle kosta 12.700 kr.  hmm

Sök