jag jag har själv en 525tds.., och har försökt då fart på den ett tag nu..,
först å främst .., vilken kaross har du?!?!
jag har en e39 och följande kan göras:
org 140hk
först är en chip ( dieselbox som ger ca 180hk.., ), men då de är typ allt som finns i eftermarknadsvärlden så härifrån för man börja uppfinna själv..., man kan köra så kallad evrymod ( finns en detaljerad tråd på garaget om hur man gör detta.., ), sedan kan man gå och pilla runt med turbon.., ställa upp laddet ifrån org på 0,9 till 2,0 utan problem.., och den klarar 3 bar lite då och då.., sedan BEHÖVS en ordenlig intercooler då org är skräp.., , därefter är ja eventuellt vatten/metanol inspryt för att kyla ner laddtrycket ännu mer.., , och nu börjar vi gå in i seriös trimmning .., nu är de nog dax å byta ut turbon mot säg 19t.., , och byta ut den elektriska dieselpumpen mot en mekanisk pump ifrån äldre bmw diesel, och lämna in den på modifering.., ( så den pumpar mycket mer bränsle.., och höjjer varvstoppet.., ) , gör du de mesta av dem senare sakerna jag nämnde här så kan du eventuellt närma dig 300hk.., med tur...
Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a