Ny bil är inhandlad och självklart vill man ju då förfina och förbättra den på så många punkter som möjligt! Tänkte därför att det vore kul med en egen projekttråd för att få tips och att hålla motivationen uppe.
Bakgrunden till detta är då att en nyare 9-5 Aero har införskaffats och ersatt min trogna 9000 som jag sålde tidigare i vår. 9-5an jag köpte ifjol som vinterbil gav mig mersmak varför jag den 16 juni slog till på denna solidröda Aero ifrån 2008
Nåväl, tanken med projektet är en stilren bil som ändå ska sticka ut lite från mängden. Är dock allergisk mot kjolpaket och annat tjafs så förvänta er inga sådana ingrepp
Lista på önskemål i nuläget och vad som redan är gjort:
- Stor service [x]
- Foliera grill [x]
- Blue el silvervision blinkers [ ]
- 9-3 Turbo X front-lip [X]
- Nya "corner lenses"[x]
- 18/19" fälgar, BBS? HIRSCH? AERO? [x] Blev Aero Aosta 18" med 225/40 Nokian Hakka Black
- Polering, lackskydd [x]
- Full LED konvertering [x]
- Maptun sänkfjädrar 25/25mm [x]
- AERO emblem på luckan [x] Dippa det svart [x]
- Måla bromok silver [x]
- Baslåda [ ]
- byta ut alla högtalare [x]
- Maptun steg 1 270HK/420NM [x]
- Maptun fjäderbensstag [x]
- Maptun sportbromskit fram/bak [x]
- Solfilm bakre rutor [x]
- Byta K-stag fram båda sidor [x]
- Byta bussning växellänkage [X]
.. som sagt kom med tips och ideér så kanske listan fylls på
Över till lite bilder
Första bilden när den kom hem, kände direkt att kromsargen bara var för mkt!
Resultatet av mattsvart foliering, gillas eller ej? Även kommit in LED överallt på denna bild. 7,5w 6000k i dimljusen
Bromsok innan:
Målade och fina
Nya fejk blinkers då de gamla var spruckna och fula, avfettning? Saab ville ha 1700:-/st för dessa men jag beställde på Ebay för 400:-/st inkl. frakt
Plasti Dip på kromsargen runt emblemet för att matcha grillen:
Vitt skinn med mörka ädelträpaneler, gillas
Eluppvärmt baksäte
Gjorde även en röj i motorutrymmet!
Specialare av föregående ägare
Lackad svart kant på vingen, snyggt eller ej?
Fortsättning följer! Får förhoppningsvis hem min spoiler läpp och lite annat smått och gott i veckan och då blir det update