3483
Sök

Svensksåld b5204t?

257 Inlägg
28 juli 2013
Trådstartare
Tjena!
Precis köpt mig en 855 turbo. Svensksåld såklart då jag inte ville ha en 2.0a. Sitter lite och kollar på delar på nätet när jag får syn på en faktaruta där det står att aajg har 2.0t 155kw 210 hk. Var det inte bara import som hade det? Bilen är en 94a kanske värt att tillägga.

Vad tror ni. Felreggat eller dåligt köp hmm

En katt ska man ha i knät och inte under bilen.

257 Inlägg
28 juli 2013
Trådstartare
Står samma vart man än kollat så var inte bara den sidan heller

8 250 Inlägg
28 juli 2013
Det finns svensksålda 2 liters även om det är ovanligt. Men att gå efter olika firmors faktarutor kan vara lite vanskligt då det kan stå lite vad som helst i dem. Du får kolla beteckningen på motorn för att vara säker.

257 Inlägg
28 juli 2013
Trådstartare
Tänkte göra det imorgon. Har aldrig hört talats om en 2liters svensksåld innan iaf. Gogglat och haft mig men inte lyckats hitta nån annan heller hmm

257 Inlägg
30 juli 2013
Trådstartare
Jodå visst var det en 2liters. Så nästa fråga då. När man byter till en riktig motor, räcker det med att byta boxen eller är det mer som måste bytas?

8 250 Inlägg
30 juli 2013
Det går att köra med styrbox som sitter i, men att byta till en 2,3 är ju bättre. I övrigt är det inget som behöver bytas. Du bör dock använda kamremskåpan från 2,0 på "riktiga" motorn för säkerhets skull för att slippa att någon på besiktningen upptäcker bytet.

9 117 Inlägg
30 juli 2013
Ett par av mina polare hade varsin 850 turbo den ena 2,0 och den andra 2,3. Båda var trimmade rätt så lika. chippade, större avgassystem, annan dump. mm. Men båda av dom sa att 2,0 gick bättre och var mera bränsleekonomisk.

257 Inlägg
30 juli 2013
Trådstartare
Dum fråga egentligen men är det nåt annat än bara chipet som skiljer i boxarna?

257 Inlägg
8 augusti 2013
Trådstartare
Hur är den med en b5254t från 96 som jag hittade billigt. Funkar den också eller var det då dom hade bytt en massa saker?

Refined
1 770 Inlägg
8 augusti 2013
Är du helt säker på att bilen är svensksåld?

Och varför är du så "besatt" av att ha en 2.3 liters motor?

9 117 Inlägg
8 augusti 2013
Zwudda skrev:
Är du helt säker på att bilen är svensksåld?

Och varför är du så "besatt" av att ha en 2.3 liters motor?

Förstår inte heller varför, 2,3 tyckte jag kändes mycket segare än 2,0. Dessutom drar ju 2,0 lite mindre...

257 Inlägg
8 augusti 2013
Trådstartare
Den är helt svensksåld. Har inköpskvittot i bilen från första försäljningen. Så en 2.0 vore alltså bättre om man vill plocka ur så mycket kraft som möjligt än en med större volym?

Refined
1 770 Inlägg
8 augusti 2013
Beaverus skrev:
Den är helt svensksåld. Har inköpskvittot i bilen från första försäljningen. Så en 2.0 vore alltså bättre om man vill plocka ur så mycket kraft som möjligt än en med större volym?

Hugget som stucket. Men skall du inte över 500hk så spelar det absolut ingen roll om det är 2.0 eller 2.3 liters motor

257 Inlägg
8 augusti 2013
Trådstartare
Men jag har precis fått lagerknack i min motor nu och ska slänga i en annan lite snabbt. Då jag hittat en b5234t och en b5254t billigare än en b5204t så undrar jag ju då vilken jag ska hiva ner. Med så små modifieringar som möjligt.

Refined
1 770 Inlägg
8 augusti 2013
Beaverus skrev:
Men jag har precis fått lagerknack i min motor nu och ska slänga i en annan lite snabbt. Då jag hittat en b5234t och en b5254t billigare än en b5204t så undrar jag ju då vilken jag ska hiva ner. Med så små modifieringar som möjligt.

Det är ju ganska uppenbart vilken motor du skall hiva ner om du skall göra så små modifieringar som möjligt. Givetvis en likadan motor som sitter i original.

257 Inlägg
8 augusti 2013
Trådstartare
Jo fast kostnadsmässigt så är inte det ett alternativ då dom går på några tusingar mer på skroten.

Sök