3395
Sök

Tänkte köpa Sommardäck - är det rea snart?

Revisor
6 Inlägg
29 juli 2013
Trådstartare
Hej!

Jag ska köpa nya sommardäck och tänkte göra det över nätet och hoppas på att finna ett par billiga nu när snart sommarsäsongen är slut.
Vilka hemsidor har ni goda egenskaper av? Jag har någon kompis som har handlat av www.bythjul.com, men var tydlligen inte helt nöjd med att de la på frakt på priset. Svenska Gummihuset har ju funnits med rätt länge och har ju också lager i Sverige, men de är ganska dyra när det gäller märkesdäck. Sedan såg jag på Pricerunner att där var ett företag som hette Tirendohttp://www.tirendo.se/ och de var inte jäätebilliga, men har för fan Sebastian Vettel på sin framsida!cool Är det någon som har erfarenhet från detta företaget??

Jag letar efter ett par riktigt breda och slicka sommardäck till min Audi A3.

221 Inlägg
29 juli 2013
Däckonline.se

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 240 Inlägg
29 juli 2013
svenne_911 skrev:
Hej!

Jag ska köpa nya sommardäck och tänkte göra det över nätet och hoppas på att finna ett par billiga nu när snart sommarsäsongen är slut.
Vilka hemsidor har ni goda egenskaper av? Jag har någon kompis som har handlat av www.bythjul.com, men var tydlligen inte helt nöjd med att de la på frakt på priset. Svenska Gummihuset har ju funnits med rätt länge och har ju också lager i Sverige, men de är ganska dyra när det gäller märkesdäck. Sedan såg jag på Pricerunner att där var ett företag som hette Tirendohttp://www.tirendo.se/ och de var inte jäätebilliga, men har för fan Sebastian Vettel på sin framsida!cool Är det någon som har erfarenhet från detta företaget??

Vad menas?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Revisor
6 Inlägg
29 juli 2013
Trådstartare
Bra erfarenhet från Däckonline? De verkar ha ALLA däck man kan tänka sig...

BMW fantast
1 172 Inlägg
29 juli 2013
Molway.com

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

441 Inlägg
29 juli 2013
Jag gav 1580:- per däck när jag köpte mina 18" 235/40 dunlop sportmaxx rt med mfs (deras fälgskydd)
köpte på infosite.se
Senast redigerat av dasboot (29 juli 2013)

221 Inlägg
29 juli 2013
Var inga problem för mig iaf, tog nån vecka att få hem däcken men är ju bra pris smile
svenne_911 skrev:
Bra erfarenhet från Däckonline? De verkar ha ALLA däck man kan tänka sig...

Revisor
6 Inlägg
29 juli 2013
Trådstartare
Slicka, menar du? Äh, jag bara tänkte på det engelska ordet "slick tire". Jag letade nämligen efter något liknande Bridgestone Potenza RE55s. Fast kanske några inte fullt så slickiga wink
Senast redigerat av svenne_911 (29 juli 2013)

BE*CE
419 Inlägg
29 juli 2013
Har handlat av både nordendäck och däckonline flera gånger och det har alltid funkat bra för mej med bra priser

Volvo R racing

119 Inlägg
29 juli 2013
svenne_911 skrev:
Hej!

handlat av www.bythjul.com några gånger och det har funkat kanon.

Dom har då inte lagt på några extra avgifter för min del och hade dom gjort det hade jag ringt till dom, kan ju knappast vara lagligt att lägga på något extra bara så där!!!

229 Inlägg
29 juli 2013
Brukar jämföra Däckonline och camskill.co.uk

12 086 Inlägg
29 juli 2013
Numera kan man söka däck på prisjakt.se, kolla där!

469 Inlägg
31 juli 2013
Däckonline är ju bra, priset inkluderar återvinningsavgift+frakt! men tänk på att inte många verkstäder som accepterar däckonline och därför tar hutlösa priser för montering+balansering. Skulle nog inte köpa sommardäck förens i slutet av september om du ska ha dom billigt, just nu är det fortfarande ganska så hög åtgång.

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"

Forummoderator
9 299 Inlägg
31 juli 2013
exoop skrev:
Däckonline är ju bra, priset inkluderar återvinningsavgift+frakt! men tänk på att inte många verkstäder som accepterar däckonline och därför tar hutlösa priser för montering+balansering. Skulle nog inte köpa sommardäck förens i slutet av september om du ska ha dom billigt, just nu är det fortfarande ganska så hög åtgång.

De som samarbetar med däckonline finns på deras hemsida, så kan man kolla vart man ska åka sedan när däcken kommit.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

235 Inlägg
31 juli 2013
exoop skrev:

vad menar du med att dom inte accepterar däckonline? Det låter ju löjligt, och för det andra har inte däckomläggarna med och göra vart du köper dina däck.

Kommer man med lösa däck och vill ha dom påkrängda på sina fälgar tar dom en fast avgift per hjul, det är ju deras jobb. Köper man däcken hos dom brukar omläggning ingå i däckens pris.

740 turbo
T04e och massa sprit i tanken :)

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 240 Inlägg
31 juli 2013
Hermansson skrev:
exoop skrev:

vad menar du med att dom inte accepterar däckonline? Det låter ju löjligt, och för det andra har inte däckomläggarna med och göra vart du köper dina däck.
Kommer man med lösa däck och vill ha dom påkrängda på sina fälgar tar dom en fast avgift per hjul, det är ju deras jobb. Köper man däcken hos dom brukar omläggning ingå i däckens pris.

Dom vill ju naturligtvis sälja däcken också.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

235 Inlägg
31 juli 2013
Okej det låter sorgligt om dom skickar iväg kunden för han har med sig egna däck. Händer inte häromkring.

740 turbo

469 Inlägg
31 juli 2013
Hermansson skrev:
exoop skrev:

Tyvär så jobbar jag på gummiverkstad och VET att priserna är olika om du kommer med egna däck eller om du köper dom via oss. Det kan skilja upp till 500kr för 4 hjul =/ Tror du själv att dom blir glada när du kommer och inte köper några däck utan bara ska ha jobbet gjort? vi tjänar inte så värst på jobben om jag säger så.
Som t.ex i örebro så finns det INGEN däckverkstad som är partner med däckonline utan bara en del bilverkstäder!
Senast redigerat av exoop (31 juli 2013)

469 Inlägg
31 juli 2013
Hermansson skrev:
Okej det låter sorgligt om dom skickar iväg kunden för han har med sig egna däck. Händer inte häromkring.

ALDRIG skicka iväg en kund, men det blir dyrare att lägga på däcken om du inte köpt dom hos däckverkstaden, t.ex så kanske dom tar 100kr/st för montering+balansering om du köper deras däck, men kommer du med däckonline-däck så kanske dom tar 250kr/st för samma jobb. Allt för att det ska bli billigare att köpa av den lokala verkstaden.
Sorgligt men sant

235 Inlägg
31 juli 2013
Har inte sagt att priserna är olika, jag sa att dom brukar montera däck för fast avgift, 2-250 per hjul eller vad det nu kan vara per hjul om du har med dig egna däck. Köper man däcken brukar ju omläggningen ingå i priset, right?

740 turbo

Sök