fax110 skrev:
500hk klarar du kanske några gaspådrag med orginal koppling men knappt det,
jag kör 6puckad steg 1 sinter på en nästan orginal bil (Jag kör 2.5" dual downpipes och 2.5" testpipes som går vidare med 2.5" till 2st 3" jappsare och sportluftsfilter och ett chipp som är anpassat efter tidigare nämnda saker och höjt ladd till 0.95bar)
att ta bort alla 4a kattar ger sjukt mycket faktiskt, och vid 500hk måste du nog ta bort alla..
z1motorsports.com har det mesta i trim väg och även färdiga "paket" för olika xxxhk
t.ex behöver du vid 500hk:
luftfilter med friare flöde
avgasrör med bättre flås (nästan ett måste med downpipes och testpipes)
omlödd ECU (tror jag) för att snabbt kunna byta "chip" och då även ett chip
2st lite bättre turbosar (satsa på något som varken är jätte stor men inte heller bara så att du knappt klarar 500hk ifall du vill ha mer senare)
615cc spridare
nytt chipp
gärna nya intercoolers
laddtrycks styrning,
och sedan är det enda utöver tidigare nämnda saker du behöver för 600hk är ju snäppet värre turbosar än för 500hk och ett "dual intake kit" + ett nytt chip och samma sak vid 700hk men då behöver du 740cc spridare och efter 700 menar z1 att motorn inte längre hänger med..(vid 600-700 är det nog ett måste med nya intercoolers också)
sen när man börjar hamna runt 500+ så bör man även fundera på bättre bromsar och fjädring runtom..