3920
Sök

AUX till Volvo V50 T5 utan cd-växlare

6 Inlägg
30 juli 2013
Trådstartare
Hej,

Som rubriken lyder så är jag ute efter en lösning på att få in AUX till min bil. FMsändare fungerar, men kvaliten är så löjligt dålig.

Finns det någon bra lösning på detta?

Billigt pris?

Någon som testat FM-modul?

Skriv här lr maila mig gärna

killerjaw@gmail.com smile

102 Inlägg
30 juli 2013
har också en v50 t5 -04 utan växlare, tyvärr finns det inte så många alternativ sad

har däremot hittat en lösning på något usaforum (swespeed? eller nåt) där någon hade lött fast en 3,5mm ingång men minns inte var, tror man skulle kunna löda dit den på antingen förstärkaren (den ska då muta radio när man aktiverar aux) eller om man löder dit den i cd enhetens signalpunkter, men googla ska du nog hitta "aux volvo v50"

annars så finns det en Kenwood fm-modulator som tar aux, usb, appleprodukter, köpte en sån själv men har inte monterat ännu, man skall då hitta fm-signal som är analog (nära antennen i taket på höger sida går kabel) och koppla in modulatorn där och sedan koppla matning från radiolägets 12v och konstant 12v och jord.

volvo trodde väl dom var smarta när dom valde att begränsa sina bilar till typ 90-tal trots mp3 var uppfunnet sad
trist eftersom man INTE kan byta enheten som sitter i v50 utan växlare mot en med växlare, det kommer ej fungera.
finns ett fåtal som har satt i en vanlig hederlig stereo i mittkonsollen och flyttat upp den befintliga displayen

vägra 6*9'or

403 Inlägg
30 juli 2013
Fm modulator är nog det du letar efter.

Men kan dock inte ge svar på vilka som är ger bra ljud. Ända jag lyssnat på lite snabbt var i en polares bil, den var från biltema. Det var väl okej ljud, inga störningar osv. Det blir helt enkelt radiokvalitet.

102 Inlägg
30 juli 2013
xeno95 skrev:
En sån här kanske? Dock ganska dyrt
http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid= … ;_from=R40

tror nästan det krävs cd-växlarstyrning till en sån, kikade på en sån själv

vägra 6*9'or

6 Inlägg
15 augusti 2013
Trådstartare
hört att basen försvinner när med fmmodulator, stämmer det?

någon som hittat guide hur man löder och kopplar in riktig AUX? smile

skulle va guld värt.

735 Inlägg
16 augusti 2013
killerjaw skrev:
hört att basen försvinner när med fmmodulator, stämmer det?

någon som hittat guide hur man löder och kopplar in riktig AUX? smile

skulle va guld värt.

Har du kassettspelare så kan du löda en aux sladd smile

6 Inlägg
16 augusti 2013
Trådstartare
tyvärr inte, klassiska V50/S40panelen sad och ingen cdväxlare heller där man kan löda..

nån som har tips på bra och billga FM-modulatorer? kanske med bluetooth om det funkar också?

102 Inlägg
16 augusti 2013
jag har tipsat om Kenwood enheten, om det är för dyrt så finns det fmsändare hos itsajten.se för en billig peng som funkar bra

vägra 6*9'or

6 Inlägg
16 augusti 2013
Trådstartare
marko,

såg det, men det fanns fmmodulator på biltema för 299:- tänkte om det skulle finnas något  billigare än den du tipsade om även om den verkar ganska bra då den har precis allt, dvs bluetooth osv. smile

har testat åtskilliga fmsändare, och detbrusar nå kopiöst på samtliga.

försvinner basen med denna fmmodulator? jämfört med CD ex?

102 Inlägg
16 augusti 2013
har hört att biltemas fm-modulator har lite problem med basen (försvinner i princip), kenwooden har använts i tävlingssammanhang, den har cd kvalitet.
finns andra billiga fm-modulatorer har jag sett som ska vara bra, men jag skulle inte lägga en massa arbete på en biltema modulator.

vägra 6*9'or

1 494 Inlägg
16 augusti 2013
Jag tittade lite på AUX,USB adaptrar till min Volvo S60 -03 men köpte en ny stereo istället. Du får köpa till en adapter som kostar några hundra, jag gav 500. En bra stereo kan du få för 1200-3000 beroende av vad du vill ha för kvalité, utseende och inställningar.

25 Inlägg
17 augusti 2013
http://www.sweclockers.com/galleri/8311 … eo-aux-mod Jag följde denna och ljudet är mycket bra. Lödkolv och tenn och en sladd så löser det sig !

6 Inlägg
18 augusti 2013
Trådstartare
Tack marko för dina tips, väääääldigt uppskattade..
har ud länk till några andra modulatorer? hittar inga bra alls. men blir kanske kenwood ändå då.

fjong, det är inte samma sterio på en V50, så det funkar nog inte.

zel, ingen kassetsspelare på sterion i en V50....

14 Inlägg
22 augusti 2013
Om du har performance stereon (fungerar garramterat med andra också)finns parrot mki 9200 har själv installerat den och det fungerar som en drömm! Har även skrivit en monteringsbeskrivning!

533 Inlägg
23 augusti 2013
Hör med Winternight, han har lött dit någon kabel någonstans på sin V50 så den mutar radio när man pluggar i aux i en telefon tex smile

264 Inlägg
1 oktober 2013
killerjaw skrev:
tyvärr inte, klassiska V50/S40panelen sad och ingen cdväxlare heller där man kan löda..

nån som har tips på bra och billga FM-modulatorer? kanske med bluetooth om det funkar också?

Biltema har börjat med FM modulator nu kostar 249:- och den kan ju inte va sämre än en FM sändare....? Men en kompis vet annars vart man löder in en AUX kabel, han har gjort det i sin V50 och ska även göra det i min C30 bara jag hittar slutsteget!!smile

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
1 oktober 2013
är vell bara gå till volvo och beställa en ? i och med att de finns original utan cd växlare.
så har du rätt pryl direkt liksom
jag har aux som standard ingen cdväxlare

102 Inlägg
8 oktober 2013
MrEricsson skrev:
är vell bara gå till volvo och beställa en ? i och med att de finns original utan cd växlare.
så har du rätt pryl direkt liksom
jag har aux som standard ingen cdväxlare

din bil är en 09, på äldre v50 utan aux går det inte att uppgradera, inte ens hos volvo.

vägra 6*9'or

Sök